zill

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Therese . - 17 maj 2011 21:42

Nu när jag kom hem för en stund sedan insåg jag att jag har haft en 12-timmarsdag. Först jobba 9-16.30 oxh sedan hem till kollegan för grovplanering. Den drog ut på tiden och vi kom därifrån vid 20.50


Inte konstigt att hjärnan känns mosig, men dagarna går fort & snart är det helg igen. Imorgon måste, måste, måste! jag handla, så jag kan greja ihop fredagsfikan till på fredag + middagen på torsdag. KattFan och Awesome kommer hem till mig på liten lätt födelsedagsmiddag då och det vore najs att ha allting hemma då, så jag slipper hatta iväg direkt efter jobbet.


Men nu är tanken sådan att jag ska käka middag, greja klart kortet till morfar som fyller 75 på fredag, måste lägga det på lådan så han har det då. Sedan blir det nog hyfsat tidig nattiné.


Ta hand om er.


//zill

Av Therese . - 17 maj 2011 08:18

Idag, den 17:e maj är det förutom norrmännens glädjedag, en dag att stå upp emot den klick människor som är rädda för det som är annorlunda.

Det finns mycket som är annorlunda såklart, men just idag handlar det om rädslan och skepticismen emot homosexualitet och transsexualitet.

Jag för egen del har aldrig haft några problem med varken det ena eller det andra. En av mina bästa vänner är lesbisk och jag har en kompis från högstadiet som kapade sitt namn från Mikaela till Mikael i samma veva som han tog steget och blev den han alltid ville vara - en man.


Idag är det dagen som jag tänker lite extra på mina vänner som möter fördomar och skeptiska människor. Mina vänner vet att jag stöttar dem till 100% och det kanske inte verkar mycket, men det är allt jag kan göra; visa att oavsett läggning så älskar jag mina vänner. För det gör jag, mina vänner är guld värda.


        


Nu ska jag gå till jobbet, ha en bra dag!


//zill 


Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards