zill

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Therese . - 30 juni 2011 16:07

Det finns män som super som svin,

och det finns män som blir svin när dom super.

- zill juni '11


När jag senast avhandlade dessa svin skrev jag nått i stil med att det gäller att välja rätt... Och nu har jag funderat ett par varv till och detta är vad jag har kommit fram till....


Inget av ovanstående svin är särskilt vettigt att inleda förhållande med. Män som super som svin på regelbunden basis, kommer förr eller senare att förvandlas till svin när dom super. Män som dricker alkohol på regelbunden basis (utan att bli svin) är egentligen inte heller något att stå efter. För vet ni hur lätt det är att bli medberoende...? Jag vet.


<parentes>

Jag vet tillomed hur det är att vara på väg ner i alkohålet alldeles på egen hand. Det är sjukligt läskigt när man inser att alkoholen har tagit en stor del av ens personlighet; ett tag var jag hon som aldrig bangar en shot, hon som aldrig bangar dryckeslekar, hon som tålde en jävla massa. Ungefär så.

Jag skulle kunna skylla på studentlivet i Skövde, eller på grupptrycket eller på Grodan Boll.

Men nej, fast ändå jo. Psykisk labilitet + nyvunnet studentliv + nya vänner + ökad tillgänglighet = en fin grogrund för beroende.

</parentes>

 

Tillbaka till svinen...

Det finns de män som super som svin, och ändå lyckas hålla stilen. De som är genomfina killar som vet hur man beter sig, men man ska vara jävligt medveten om att gränserna suddas ut när fyllan kickar in. Sedan finns det killar som är svin 24-7, oavsett om de är berusade eller ej. Såna ska man också akta sig för. Men ibland ser man inte varningstecknena.


Jag har tack & lov lärt mig (den hårda vägen) att upptäcka varningarna och ändra riktning när jag ser dem.


För ni vet, jag har insett att min värdighet, min själ, mina tankar, min självkänsla och min framtid är alldeles för dyrbara pärlor för att jag ska slänga dem till svinen.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards