zill

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese . - 8 juni 2011 12:39

Testar att blogga från mobilen & det verkar funka // zill

Av Therese . - 7 juni 2011 20:33

Jag vetefan. Jag känner mig tom och trött, halsbrännan (dvs magkatarren) har börjat jävlas.

Trött, trött, trött, trött. Ungefär så.


...och bitter.

Lite då & då kommer nyheter som blir till käftsmällar av "vaffan dom också?! när i helvete ska det bli min tur då?!"

Ja, jag är bitter som fan, för att "alla andra" lyckas med det förbannade familjelivet jag velat ha sjukt länge nu (drygt ett decennium).


Jag orkar faktiskt inte ens bli glad. Är jag en hemsk människa..?


//zill 

Av Therese . - 6 juni 2011 14:24

Sugar rush på Pim's i Skövde. Härliga söndags-måndag //zill

 
Av Therese . - 5 juni 2011 11:20

frukostdags för Neira & Nomi.

 
Av Therese . - 4 juni 2011 10:25

Heh, det är lagom tidig lördagsförmiddag, jag borde duscha, packa och bege mig inåt stan, för snart bär det av till schlätta...! Men jag måste ändå skriva vad som precis just nu genererar bubbliga tankar och små leenden..:


  • ...min extremt charmanta bonnabränna från timmarna i Azaleadalen, där jag lekte volley boll, drack öl och mådde kalasbra
  • ...faktumet att ovven och västen tar upp ungefär 90% av väskan jag ska ha med mig till Skövde
  • ...jag käkade fullgod lunch till frukost, bara för att jag inte har nån jågurt hemma

Jag vet, det är ganska fåniga saker, men hey!, man måste ta vara på de små sakerna i livet också.

NU: duscha!


//zill

Av Therese . - 4 juni 2011 03:54

"här doftar kaprifol och fläder..." Taube - Fritiof i Arkadien

 
Av Therese . - 1 juni 2011 15:10

...och inte på det bra sättet. Magen krånglar, sömnen krånglar och jag ser ätsvårigheterna hopa sig i horisonten. Tack & lov har det inte kommit dit än, och den här gången är jag beredd.


Jag har tillomed vidtagit åtgärder; på lördag är det jag som tar paus från sköna, gröna Göteborg och tar en vända till Staden-på-Schlätta. Jag ska dessutom få träffa mina söta fyrbenta småtroll för första gången, bara en sån sak! Åååh, mina bebisar!


  här var småtrollen bara 4 veckor gamla.


Men först; träffa Grabbarna Grus, internsittning imorgon, jobba fredag & en smula öleri på kvällen. Livet känns ganska fint ändå.

Ta hand om er.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards