zill

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Therese . - 19 juli 2011 21:12

Några timmar tillsammans med fina Eva gjorde susen!

 
Av Therese . - 19 juli 2011 12:23

Jag har varit så pass redig att jag har diskat (hur fasen kan det bli ett diskberg trots att jag inte ätit ordentligt på två dagar?!). Jag har pratat med mamman (hon & pappan är i Oslo) och jag har tagit reda på första krossade krukan . ett resultat av Neiras flugjakt på fönsterbrädan.


Och nu..?

Nu drar jag inåt stan & trängs med Gothia-folk. Vi får se vart jag hamnar i slutänden.


 

Vinke-vink!

 

//zill

Av Therese . - 19 juli 2011 10:45

Men åh.

Idag är det tisdag och jag har startat dagen som sig bör; jågurt och en stooooor kopp kaffe. Jag har inga direkta planer, men tror att jag nog måste sätta mig och fundera på vad jag ska hitta på, annars blir det ens ån där dag i soffan igen, när inget händer och jag känner mig isolerad som fan. Trots att jag valde det själv... Ja, ni fattar.


Efter dagen igår, när all luft gick ur mig ungefär vid den här tiden, och sedan aldrig kom tillbaka riktigt, vill jag nog ut och göra något idag. Funderar på att kanske dyka in på något muséum...? Vara lite kukturell, liksom.


Jag har alltid tyckt illa om att "göra saker" ensam, alltså gå på bio, gå ut & käka osv. Det känns som att man "ska" vara två (eller flera) när man gör såna saker. Samtidigt ska man inte låta ensamheten skrämma en så mycket.

Gin citerade en Lasse Lindh igår; "jag är bra på att vara själv men usel på att vara ensam.." - vilket är att verkligen slå huvudet på spiken, så rätt var det!


Fast jag minns ett citat jag myntade när jag flyttade ner till Lund i januari 2002; "själv, men inte ensam". Jag var själv i en ny stad och jag bodde i en fin korridor på Sparta, som jag delade med 12 andra, så ensam var jag inte. Jag får nog lov att försöka leva efter mitt eget citat helt enkelt.


Nåja, vi får väl se, vad jag fördriver tiden med. Runt 17 ska jag iaf träffa finaste Eva..! Amagad, vad jag har saknat henne...!


//zill

Av Therese . - 19 juli 2011 00:18

Dagen idag har inte varit särskilt produktiv.

Jag har mest mått illa, vart hungrig, legat i soffan & gosat katt.


Pga morgonens telefonsamtal så hamnade hela dagen på paus. Det blir så ibland, och då orkar jag liksom inte. Så allt har hamnat på sniskan idag. Mat, sova, alltihopa.


I vilket fall som helst. Jag tar nya tag imorgon. Då ska jag dessutom träffa fina, fina Eva. Min andra hälft i Kalmargriseriet (hah!).

Ett halvår sen sist. Inte okej.


Så imorgon kör vi lite middag. Gött mos...!


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards