zill

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Therese . - 27 juli 2011 09:26

8.20 ringde telefonen...

Man: Ja det var Nisse* från Clean Pipe, du hade ringt om ett stopp i avloppet

zill (nyvaken): Va, nej... Det var ni ju här och fixade igårkväll...

Man: Jaså, jaha, okej...

zill: Mhm...

Man: Ah, okej. Ha en fortsatt trevlig dag!


...och så var den morgonen förstörd.


Fast oas igår när jag var på väg hem för att möta upp Clean Pipe-Micke så ringde telefonen ungefär lagom till att jag skulle kliva av vagnen...;


Man: Ja hej, det var Fredrik från Clean Pipe, du hade ringt om stopp i toaletten..?

zill (överraskad): Ja, men jag är precis på väg för att möta upp en kille som står och väntar på mig utanför porten

Man (också äverraskad): Jaså, oj! Okej, ja jag ber om ursäkt. Det är så många ärenden och nummer att hålla reda på.

zill: Mhm det förstår jag, men det är lugnt.

Man: Okej. Men då får du ha det så roligt!

zill: Detsamma, hej!


(ha det så roligt? vad är det som är så roligt med att få toalettstoppet fixat, förutom det uppenbara faktum att toaletten funkar igen?)


Dessutom kan man ju tycka att dom borde hålla liiiite koll på ärenden och liknande. Eller..?


//zill


- - - - -

* han hette inte Nisse. jag vet inte alls vad han hette, för han presenterade sig inte ens. dååååligareee!

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards