zill

Alla inlägg under juli 2011

Av Therese . - 25 juli 2011 12:41

Ja, idag blir det nog inte många knop här hemma. Det blir så konstigt när man sover till 11.45 Halva dagen har ju liksom gått, och i ärlighetens namn har jag ingen större lust att flänga omkring. Vädret är halvdant, det finns inget inne i stan som lockar (har dessutom inte särskilt mycket cash att röra mig med..).


Så, jag tvättar, tänker in vad jag ska ha med mig till Wien och drömmer om andra, bättre dagar.


//zill

Av Therese . - 24 juli 2011 19:15

Inte mycket sånt idag. Neira & Nomi har ju gosat med mig i skift iofs, men ja. Det är skillnad på närhet och närhet.


Nåja, får fokusera på att det bara är ynkliga fem dagar kvar till jag åker till Wien. Fem futtiga dagar tills jag får krama om KattFan. Åh. Mindre än en vecka.

Fan vad jag längtar.


  KattFan & jag utanför Norma's i Skövde, aug.-08 Tuss fotade

 

//zill

Av Therese . - 24 juli 2011 13:27

Av någon extremt oförklarlig anledning gick jag just igenom ett av Fascistens fotoalbum på FB. 82 bilder där han var taggad och klart synlig... ÅTTIOTVÅ..!


Eh? Why? På min dator finns han inte mer, och inte i mitt liv (mer än rapporter från vänner & bekanta). Och i magen känns ingenting, till skillnad från hur det var i början när det ilade och hjärtat rusade fort.


Så varför gick jag igenom dom här 82 bilderna...? Fan vet. Så jag måste nog säga att den handlingen fick priset för "Dagens mest oförklarliga..."


Weird...


 

hmmm...?

 

//zill




Av Therese . - 24 juli 2011 09:08

God morgon.

Jag vet inte. Finns fortfarande inte så mycket att säga. Det är tomt... Alla andra bloggar, twittrar & statusuppdaterar om Norge, så jag känner inget större behov av att skriva om det hemska som hänt i vårt grannland. Det finns liksom inte mer att skriva - allting är redan skrivet.


Mina ögon svider. Om det är för att jag är trött (somnade efter 01, vaknade 8.15, tack för det tisseltatterna), eller för något annat vetefasen. Svidandet lindras när jag blundar, men det kan jag ju inte hålla på med hela dagen.


Jag tror att jag kommer bo i soffan hela långa dagen. Känns som en hyfsad bra grej.


//zill

Av Therese . - 24 juli 2011 00:34

Jag har huvudvärk pga överkonsumtion av kaffe. Jag har hjärtsnörp av saknad. Och mina grannar har partaj så väggarna vibrerar... Ingen bra kombo alls.


Jag vet inte... Men jag tror att jag återkommer imorgon. Ni vet, när jag har vaknat till... Whenever that is...


//zill

Av Therese . - 23 juli 2011 13:24

Jag har en del att göra idag;


Kak-kalas hos Mathilda, sedan vidare på Beatas hejdå-fest (hon och pojkvännen flyttar till Gotland) och kanske kanske att man drar till OH på caps. Vi får se.


Mycket som händer iaf. Om en vecka är jag i Wien - gött moooos!


//zill


- - - - - -

...och jag kan inte låta bli att länka till en Sundström-låt idag; Vem är terrorist

Av Therese . - 23 juli 2011 11:09

Alltså... Norge är i chock, Sverige är i chock. Världen är inte densamma...

Men betänk detta; detta sker VARJE jävla dag på många ställen över vir värld, och vi i väst får ingen som helst rapportering om det, för media väljer vad vi ska få veta och inte. Områden har olika prioriteringar och nu är det ju så klart Oslo & Utöya.


Men betänk att just idag kanske det smäller i Kongo, Filipinerna, Amerika... Just idag är det 91 andra familjer på något annat ställe som splittrats på grunmd av vansinnesdåd.


Jag säger inte att man inte ska bry sig, men att sätta norska flaggor på sina pres.-bilder på FB hjälper ju inte egentligen. Om man skulle ha flaggor för alla länder som råkar ut för samma tragedi skulle man få ha flaggor hela tiden.


Visst, jag förfasas över det som hänt. Mina tankar gå självklart till det norska folket i allmänhet & anhöriga i synnerhet, men tankarna är uppblandade med annat, sånt som hör mitt liv till... Orka gräva ner sig i tragedi, man få välja vart energin ska gå. Min går halvvägs till Norge, resten går åt till att leva mitt liv.


//zill

Av Therese . - 22 juli 2011 20:06

Det har (som nog alla vet) smällt i Oslo i eftermiddag. Mina tankar går till Oslo-iterna och övriga norrmän.


Jag har lyckats få kontakt med dem jag känner som befinner sig ditåt - skönt.


Men det läskigaste är det faktum att mamma & pappa, så sent som i förrgår, satt & åt i precis de kvarteren som smällde. Jag får rysningar när jag tänker "om"-tankarna...


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards