zill

Alla inlägg under juli 2011

Av Therese . - 18 juli 2011 00:23

En stillsam söndag, med en sväng inåt stan (jag blev en kalender, samt ett duschdraperi, ett lakan & två kuddar till stolarna på balkongen rikare) och sedan söndagshäng tillsammans med Deni i några timmar.


  Deni & jag när Surk firade sin 25årsdag, 100206.


Vi kollade klart på Inception och sedan glodde vi på Unknown (med Liam Neeson, slurp!). Käkade pizza, svullade chips och plockade ihop sånt som jag ska ta med mig till KattFan om några veckor.


...och regnet... ptjaaa, det har fallit över Blöteborg i princip hela långa dagen.


//zill

Av Therese . - 17 juli 2011 10:50

Idag när jag gick upp hade jag egentligen bara en plan; ta mig inåt stan för inhandlning av en ny kalender och ett nytt duschdraperi. Kalendern är egentligen brådska med, men mitt duschdraperi börjar bli slitet.

Så alltså, Akademibokhandeln & HemTex var mitt mål idag.


Tills jag gick ut på balkongen... Det pisseregnar. Jag vet, jag bor i Blöteborg, men nåns mutta (!) får det väl ändå vara?!

Visserligen är jag inte rädd för regn, och jag är faktiskt inte gjord av socker (även om man skulle kunna tro det ibland, heh) så jag kommer högst troligen ta mig an en liten shoppingspree ändå; Heja inomhusshopping på Nordstan!


Det är bara det att lusten att röra sig utanför lägenheten sjönk med ungefär 700 procent.


  - det var ju SÅ HÄR vädret skulle vara på min semester...

(utanför Peach Pit, 110625, zap fotade)

 

//zill

Av Therese . - 16 juli 2011 21:01

Idag har det sannerligen inte hänt särskitl mycket. det har varit en ganska långsam dag. Katterna har lullat runt, jag har degat i soffan...


Enda gången jag har lämnat lägenheten idag är för att köpa kebabtallrik, haha!


Och nu... The divine secrets of the Ya-Ya sisterhood.


//zill

Av Therese . - 16 juli 2011 16:31

Pratar med KattFan, originalversionen alltså. Han, den där i Wien. Skype är underbart. Fast jag saknar honom mer nu, än innan vi fick kontinuerlig kontakt igen... Jobbigt... Men snart ska jag diiit! Yay!


Iövrigt har den här lördagen försvunnit rakt ner i tevesoffan. Jag har verkligen inte gjort ett endaste litet skit idag. Ätit en risifrutti & tvättat mattan. Ungefär... Mer än så har det inte varit. Ganska skönt. Men total waste of time... Semester alltså, hah!


//zill

Av Therese . - 15 juli 2011 12:24

I förmiddags väcktes jag av hemtelefonen (hur ofta händer det på en skala?!) och i andra änden var Göran. Göran är pappas barndomskompis och någon som funnits med ända sedan jag var en liten kotte. Vi var ute med båtarna och han hade med kanoten. Alla valborgskvällar på firman med traktoråkning och tipspromenader. Bilsemestern ner till Göteborg (med många fina stopp) när jag var en sådär 10-11 år.


Iaf. Han ringde när han & Åsa var på väg från Mariestad och undrade om jag var hemma, och om dom kunde komma förbi en kortis, för hans syster bor tydligen i Kortedala.


Så nu har dom varit här. Och jag insåg att fan, det är nästan 2 år sen jag träffade honom sist. Helt sjukt vad tiden går.


//zill

Av Therese . - 14 juli 2011 19:15

Jag sa till mig själv att jag inte skulle bli en "mamma-blogg" när det gällde kissarna.


Och det ska jag inte heller, men jag måste bara säga att det är jävligt fin känsla att ha mina ulltottar hemma nu... Precis i skrivande stund ligger dom tätt in till mig och sover; Nomi närmast och Neira med huvudet på Nomis rumpa...


//zill



Av Therese . - 14 juli 2011 15:22

katterna inpackade. Nu drar vi hem :)

 
Av Therese . - 14 juli 2011 10:40

Idag hämtar jag mina fyrfota troll.

Jag har ett par ärenden bara, och sedan tar jag tåget upp emot Skövde.


Ååååh, min bebisar..!


     Nomi & Neira ungefär 4 veckor gamla...

 

//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards