zill

Alla inlägg under juli 2011

Av Therese . - 7 juli 2011 15:09

Saxat från min väns FB:
 
"Lilla Sessan söker nytt hem! Pga flytt så kan kära lilla Sessan inte bo kvar! Så ...nu söker vi en vänlig själ som vill ha henne! Hon är 4 år gammal och väldigt kelsjuk. Hon är uppvuxen innekatt, men har några gånger visat att hon trivs ute, så funkar det med (trädgård är att föredra) :) Vill du ge Sessan ett nytt hem?"
 
 
 
Som läget är just nu bor hon hos mig, men jag kan inte ha kvar henne, för mina egna två katter levereras om 1½ vecka, och det blir liiiite mycket med tre katter i min lägenhet. Har du, eller någon annan lust/ork/plats för en übersöt, social och snäll tisseltatt, hör av dig så vidarebefordrar jag dig till Mikke & Elynore.
 
Tack, tack, tack!
 
//zill

Av Therese . - 7 juli 2011 07:42

Mhm, börjar jobbet om en kvart...


Ville väl mest önska er en trevlig torsdag.


Själv räknar jag ner till semestah! Ynkliga två dagar kvar.


//zill

Av Therese . - 6 juli 2011 23:35

Jag har inte tid.

Inte ork, inte lust, inte vilja, inte alls nånting överhuvudtaget.


Trasselsuddar finns det gott om, och jag lyckas alltid fastna i dem. Trots att jag ser dem på tusen miljoner mils avstånd. Jag kliver rakt i dem och så sitter jag där. Intrasslad och halvt apatisk.


Men som Jonas Gardell en gång skrev i ett mail;

Det är ingen som har lovat att det ska vara enkelt.

 

//zill

Av Therese . - 6 juli 2011 17:42

Sällskap :)

 
Av Therese . - 6 juli 2011 09:18

Igår kom Mikke & Ellie förbi med Sessan, deras tisseltatt som inte kan följa med till deras nya lägenhet, och som de nu letar nytt permanentboende till.

Shit vad fin hon är. Och fatta mysigaste ever att vakna av kattpussar.


Nu längtar jag ÄNNU mera till mina bebisar kommer hem om 1½ vecka.


  Sessan hittade direkt en favoritplats i soffan.

 

//zill

Av Therese . - 5 juli 2011 21:26

Sessan som ska bo här några dagar i väntan på ett nytt hem

Av Therese . - 5 juli 2011 13:45

"Du kanske inte borde drömma iväg så mycket,

jag vill inte se dig ledsen och trasig igen i onödan..."

 

Men om jag inte drömmer, vad ska jag göra då? Vad ska jag göra av all den längtan jag har? Man måste våga drömma, tänka långsiktigt och fundera på hur man ska ta sig dit.

Jag kan inte rå för att min längtan får mig att rusa framåt, jag försöker verkligen hålla i mig (man kan ju dessutom tycka att efter smällarna jag åkt på så borde jag sluta drömma helt), men det går liksom inte.


Och kanske är det där problemet ligger, att mina drömmar och min längtan

skrämmer..?


 

 

//zill

Av Therese . - 5 juli 2011 05:36

Hostar satan, halsen är halvpaj och jag misstänker att det var nån på festen i lördags som gav mig skiten; Tuss är också krasslig.


Har pratat med KattFan flera gånger senaste veckan, och det är konstigt, för nu, när jag har nästan daglig kontakt med honom saknar jag honom mycket mer än innan. Kanske för att då accepterade jag läget...

I förrgår kväll fick jag sån där extrem akutsaknad, så det gjorde ont. Inte särskilt roligt, men jag dealade med det på ett ganska bra sätt - jag gick & la mig, heh.


  KattFan, på påskmiddag hos Johanna, 100402


Förutom detta låg jag & funderade igår innan jag somnade... Jag vill inte trassla in mig i något nytt, så det kanske är lika bra att trassla in mig i något gammalt..? Jag menar, det gamla har jag trasslat mig in & ut ett flertal gånger, där vet jag vad jag har att vänta mig... Men det här nya... not so much.


Suck.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards