zill

Alla inlägg under augusti 2011

Av Therese . - 14 augusti 2011 23:21

Helgen var klaasfin. Bröllopet var vackert, festen alldeles perfekt och jag har (kanske, möjligen om jag inte fegar ur) en kväll med fin whiskey & trevligt sällskap att se framemot när jag har vägarna förbi Sthlm igen. Bara en sån sak....


Men men, nu ska jag kravla mig i säng. Jobb som vanligt imorron.


Ville väl mest visa att jag lever.


//zill

Av Therese . - 12 augusti 2011 05:46

Så var det fredag. Första arbetsveckans sista dag. Jobbar tidiga skiftet idag igen, och sen blir det till att åka tåget upp till Nifen Town. Marie & John gifter sig imorron, nämligen.


Jag har inte så mycket att säga... Jag är skittrött (kommer bergis somna på tåget - hoppas, hoppas!) & det finns inte så mycket att säga, liksom.


Ha en fin helg. Jag återkommer söndag.


Hej sålänge!


//zill

Av Therese . - 11 augusti 2011 21:26

Ptjaaa, det går ju§§§§§§§§§§§§§§§§§ (hej Neira).. Alltså, det går att leva med det stationära monstret... Kanske inte hur länge som helst, men iaf tills laptopen är klar hos doktorn. Nästa vecka ska Deni hjälpa mig att rädda hårddisken, för troligen är det moderkortet som lagt ner... Men vad vet jag? Jag går bara på vad Thom sa, hahaha!


Till något annat; iom datorbytet så dyker inte mina blogginlägg upp på FB längre, trots att jag inte ändrat några inställningar... Funderar på vad problemet är.

(och bara för att jag skrev så dök det här inlägget upp i feed:en precis)


Och förövrigt är Laurence Fox som spelar DS James Hathaway i den brittiska deckarserien Lewis en hyfsat snygg karl. Synd att han är gift med Billie Piper...


 

Laurence Fox


//zill

Av Therese . - 11 augusti 2011 15:38

Jag har lite saker jag måste göra idag...:


>> packa (det innebär dessutom att jag måste bestämma mig vilken klänning jag ska ha på lördagens bröllop)

>> greja allting till katterna

>> designa och pilla ihop kortet till brudparet som ska lämnas tillsammans med presenten - inse vilket nöje tisseltatterna kommer tycka det är att hjälpa till? (jag ser framför mig hur dom riktigt göttar sig i embossingpulver, dubbelhäftande tejp och har det riktigt highlife)


...men! När jag väl grejat klart ovastående grejer får jag äntligen sjunka ner i soffan & glutta på Usagi Drop (anime-serie).


  [ bildkälla ]


//zill

Av Therese . - 10 augusti 2011 18:51

Tjooo... Det har inte hänt särskilt mycket spännande här..

Laptopen är död, så mitt långsamma stationära monster har fått flytta upp från källaren. Tack till KattFan som fick mig på andra tankar när jag ville slänga den i våras när jag möblerade om.


Som sagt, så spännande är mitt liv, heh.


//zill

Av Therese . - 9 augusti 2011 23:16

Jag glömde förresten en sak..!


Idag är det exakt ett år sedan jag började jobba på mitt nuvarande jobb. Shit vad snabbt tiden har gått.

På det här året har det hänt en jäkla massa, på alla håll & kanter.


Men jag trivs. Och nu ser jag framemot den här hösten.


ursa major - stora björn [ bildkälla ]

 

//zill

Av Therese . - 9 augusti 2011 21:47

Idag föll en ganska stor & jävligt viktig pusselbit på plats när det gäller höstens arrangemang. Nu har jag gjort vad jag kunnat, och bollen ligger hos HiS när det gäller de större grejerna. Känns ganska skönt att veta att jag gjort vad jag kunnat så här långt, med det som funnits att jobba med. Resten kommer att hamna på plats, det är jag säker på.


Jag andas iaf lite lättare, men det är inte över än. Nästa datum att fokusera på är den 15:e.


bilden har egentligen inte alls med texten att göra. förutom det faktum att under min tid på HiS och i Skövde jobbade jag på Sveriges finaste kårhus; Boulogner. (070908, zeroc fotade.)

 

//zill



Av Therese . - 9 augusti 2011 08:49

Idag blir det till att ringa folk på HiS, som inte behagade vara på plats igår eftermiddag... man måste älska telefontiderna; 10-12


Sedan ska jag deala med lite annat jox och få det ur systemet.


Jag tar, som Tomas Andersson Wij säger, ett helvete i taget.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards