zill

Alla inlägg under augusti 2011

Av Therese . - 4 augusti 2011 17:27

Jag ska inte dränka er i bilder från Wiens zoo... men liksom;


  Hånglande myrslokar...


  Lemurer som idkade... ehm... tvagning av obscen natur...


Jag ska ärligt säga att det kommer att komma några bilder till, ni får stå ut..! Fast erkänn att det ÄR lite roligt att titta på djuren..?


//zill

Av Therese . - 4 augusti 2011 09:35

Jag capsade igår, uppe på OH med glada & goda vänner.

Livet blev liksom ljusare igår, efter att jag åt och träffade Karolina.

Så jag mötte upp Nettan vid Valand och drog till OH för caps som sagt... Med 2komma25-procentig cider. I burkar om 33 centiliter. Inget direkt fylleslag om man säger så.


När jag kom hem var jag trött som ett as & drullade i säng utan att passera gå - klockan var väl sådär 23.30 eller så. Kvart i två vaknar jag igen... Av att jag mår så pass illa att jag inte har något annat val än att... ptjaaaa... göra mig av med maginnehållet.


Nu är frågan; ska jag ge mig själv 48 timmars karantän från folk pga kräkningen (som vi gör på jobbet) eller ska jag skita i det, för jag har inte mått illa efter inatt. Nu är jag liksom bara hungrig.


Medan ni funderar på mitt problem kan ni ju kolla på ytterligare tre bilder från Wiens zoo;

     Längst upp har vi jaguaren (tack Emma!), och så flodhästen (det tog typ 10 försök att fånga den på bild!) och så lejonen (precis när vi stod där och skulle ta kort på lejonen så stod det ett gäng killar där... och vafaaan, tror ni inte att dom var från Sverige?! suck)


//zill  




Av Therese . - 3 augusti 2011 19:06

Ja, här kommer det lite till bilder på djuren;


      Längst upp har vi en liten röd panda, sen tigrarna och så en svartsvansad råtta av något slag, haha.


Och, för er som oroat er (om nån har det) så kan jag säga att livet känns ljusare nu... Och strax åker jag & leker med Nettan.


//zill

Av Therese . - 3 augusti 2011 14:41

Jag vet inte, men känslan av att det här är en skitdag håller i sig. Jag har laddat för att gå & handla sedan 10-snåret... Nu har jag iaf kommit ur morgonrocken, förbi duschen och i respektabla kläder.


Lunchen är fortfarande inte äten, och om drygt en timme ska jag träffa Larolina för att få tillbaka min nyckel. Jag har ingen lust att ta mig ur lägenheten, men vet att om jag INTE går ut kommer jag att fastna i ett par dagar.


Det är en sån dag idag, alltså.


//zill

Av Therese . - 3 augusti 2011 09:22

Jag är inte på humör. Jag vaknade av ett sms strax efter åtta, och dfet var inte rätt sida jag vaknade på, kan vi säga. Det är inte sms:et som sådant, utan att faktiskt vakna av signalen och sen inte kunna somna om. Känns som att det kommer krävas lite drastiska åtgärder för att den här dagen ska kunna räddas.


Så. Medan jag småtjurar så kan ni ju kolla på lite bilder från Wien zoo.


     

//zill

Av Therese . - 3 augusti 2011 00:16

 Alltså, det har varit en sån kalasfin dag idag, förutom den här jääävla värmen (som man inte ska klaga på, för snart har vi drivis på gatorna).


Jag har hunnit med att tvätta och sopa undan den värsta skiten. Jag har lunchat med Deni - salladen på Piece of cake var mumma!


Och så har jag kvällsbadat med Nettan och lite P6are... Pinsamt nog ska jag erkänna att det var premiärbadet för i år... Men det var jävkligt najs... Skönt i vattnet, skönt i luften och skönt sällskap!

Och så fick vi flygande besök också;


   ballongen landade så småningom på stranden på andra sidan tjärnen.

 

//zill

Av Therese . - 2 augusti 2011 09:39

Alltså... Att vakna av att man rinner bort, är inte det mysigaste som finns. Men det verkar vara en sån dag idag. Dvs, en sån dag där minsta rörelse orsakar svettanfall i en size av Niagara. Mums...


Nåja. Planen för idag är att...

>> hämta upp ett paket & handla på Ica

>> luncha med Deni

>> ladda över bilderna från kameran


Ungefär så mycket har jag planerat idag. Känns fint att göra det mesta (minsta möjliga aktivitet?) av sista semesterveckan.


//zill

Av Therese . - 1 augusti 2011 20:05

Mhm, helgen i Wien gick fort. Det var fint. Vädret var kalas, shoppingen fanns (men jag hittade inget som jag kände att jag ville släpa med mig hem), och vi avslutade helgen med ungefär 4 timmars traskande på Wiens zoo.

Damn! Mycket fina djur, en del äckliga... Men det som faktiskt gjorde mig mest ledsen var isbjörnen... Oh, stackars, stackars vackra djur. En trång jävla betongbur, föreställande... Jag vet inte vad det föreställde... och skitigt vatten i pölen den hade att bada i.


Usch, usch, usch.


Fast, lika ledsen jag blev av att se isbjörnen, lika fnissig och skrattig blev jag av lemurerna som idkade... ehm... vuxenumgänge i form av talet under 70. Jag ska greja in bilder sen, så fort kameran har laddat klart.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards