zill

Alla inlägg under oktober 2011

Av Therese . - 24 oktober 2011 21:39

Jag, Millis & John utanför Peach Pit


 

Luvan & Tirre i Stora Baren @ Boulogner.


 

Caroline kom med den här mössan, snyggare än så här blir det nog aldrig...


 

Övre uteplatsen... D_Link & Emma.


   

Mitt i natten (tidigt på morgonen) utanför Valhall; Jag, hansominteärNiklas & Tommie.

Av Therese . - 23 oktober 2011 16:00

Fredag; komma hem till tuss, snacka skit, lulla runt. Gå till PP, och sen vidare till Boulogner. Leka på Boulogner. Sitta utanför Valhall. Kärleken flödade. och sedan gå hem strax innan 10 på morgonen & sova efter att ha varit vaken drygt 29 timmar på raken.


Lördag; vakna & gå ner för trappan. Soffläge hela långa dagen. På kvällen kom Jocke förbi. Fortsatt soffläge. En shot, och 2 timmar fotmassage. Somnade ordentligt vid 03.


Söndag; Vaknade vid 10. Käkade frulle & åkte hem vid 12.30 Har haft kvalitativt kattgos i omgångar. Rösten är paj. På det stora hela är jag sjukt nöjd med helgen.

 - - - - - - -

Med så här mycket kärlek i bagaget kanske jag står ut till att KattFan kommer hem i mitten av december, hah!


//zill

Av Therese . - 21 oktober 2011 05:45

Sedan hösten 2005 har oktober månad varit tätt sammankopplad med Skövdes (SköSex) egna studentphest; Bonna.


Så även i år.


Bonna, tillsammans med Tjälis i Örebro, är landets gladaste studentphester. Tycker jag. Bonna kommer ju alltid vara i hjärtat för jag var med & arr:ade x antal år. Tjälis är fint... För det var min första utlandsphest... Sånt spelar in, serrni.


bonna 2005, innan jag ens var Skövde-student


  bonna 2006, som arr:ande SköSexare


 

bonna 2008, medlem i lag Blandade Nötter, föregångaren till SKRK


 

bonna 2010, ingången till sovsalen. zap fotade.    



//zill


Av Therese . - 20 oktober 2011 16:27

Jag hittade en lista hos fina Gin. Den lånade jag.

 

1. Hur gammal är du om fem år? 34½... Ouch.

2. Vem var den sista du träffade? Träffade som i "umgicks med", eller som i "dejtade/försök till inledning av relation"? I det första fallet var det jobbebarnen, i det andra...  M.

3. Hur lång är du? 169½ cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Niceville på bio med Mathilda. Boken var klart bättre!

5. Vem ringde du senast? Tuss, ang. helgplanerna.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Hurraaa! Grattis på födelsedagen, Ejdern :)." Till fina vännen V.

7. Vad är dagens planer? Ptjaaa, jag är hemkommen från jobbet, så de fortsatta planerna består i middag, och sen soffkrasch framför Robinson

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på om jag vill ha svar snabbt eller ej.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta, sedan snart 29 år tillbaka

10. När såg du senast din mamma? När jag var hem-hemma för att närvara på ett bröllop

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? 6.10 första gången, 6.20 andra gången & 6.30 tredje gången & då gick jag upp

13. Har du någon gång hittat en katt? Nä, inte utomhus. Men jag hittar ibland mina sötgrisar på konstiga ställen här hemma.

14. Vilken är din favoritplats? Soffan.

15. Vilken plats föredrar du minst? Ståendes på jobbegården i snålblåst

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hrm. Sånt kan man aldrig veta...

17. Vad skrämde dig som barn? Spisen/ugnen/ varma element (det blir så när man ramlar över ett bastuaggregat som 4åring) & mörker

18. Vem fick dig att skratta senast? Ett barn på jobbet

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nä. Men de som ör mina ligger hemma hos mamma & pappa

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och, men det är den bärbara som används dagligen.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast utan

22. Hur många kuddar har du i sängen? FYRA...!

23. Hur många landskap har du bott i? Tre; Södermanland, Skåne & Västergötland. I den ordningen

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jag?! Näää? Eller jo. Faktiskt. Av taktiska skäl, heh

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag tycker inte om att gå barfota i skor... Så det får bli strumpor.

26. Är du social? Jodå. Men en del dagar är det jobbigt.

27. Vilken är din favoritglass? jag äter sällan glass. Men vaniljglass med krossad choklad är ganska mumsigt.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Lösa lånet på lgh. Körtkort & bil är en annan grej jag skulle fixa.

29. Tycker du om kinamat? Jodå, men jag äter det inte särskilt ofta

30. Tycker du om kaffe? Kaffe är en av de viktigaste beståndsdelarna till en lyckad dag.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe oftast

32. Sover du på någon särskild sida? Den yttersta, om sängen står mot en vägg. Annars spelar det inte så stor roll

33. Kan du spela poker? Jovars. Fast jag får oftast råsop av pappa.

34. Tycker du om att mysa? Eh. Ja! Numera får jag kvalitativt kattmys varje dag. Människomys är det värre med...

35. Är du en beroendemänniska? Hrm. Finns en del beroenden jag kämpar med, ja. Både fysiska & psykiska.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, Viktor heter han. Sen har jag tre pers som fyller dagen efter mig.

37. Vill du ha barn? Jag vill ha barn & det talar jag om klart & tydligt. Det skrämmer de flesta killar jag mött.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Rövarspråket. Lite spanska (jag fattar mer än jag pratar), lite tyska (samma som med spanskan)

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nopes. Hoppas jag slipper.

40. Föredrar du havet eller en pool? Jag föredrar att inte bada alls. Men om jag måste välja; pool. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst vill jag spendera pengar på upprustning av lägenheten. Men just nu går pengarna mest till räkningar.

42. Äger du dyra smycken? Inte särskilt dyra rent pengamässigt, men affektionsvärdet är sjukt högt på dem.

43. Har du någon gång testat narkotika? Definiera narkotika? Om öl & cigg är knark-klassat så ja. Annars, nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Pollygodis.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Pass.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret på vänster vad. Det fick jag under min förskoleperiod; en pinne rakt in i benet. Pinnen gick av och mamma fick trycka ut den.

47. Vad har du för ringsignal? Nån som redan fanns i telefonen

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jadå, en hel koffert full.

49. Flirtar du mycket? Eh. Nä? Jag vet inte. En del skulle säkert säga att jag gör det, men jag gör det sällan "med flit".

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Utanför Peach Pit i Skövde nån gång under midsommarheölgen 2011 

51. Kan du byta olja på bilen? Har man ingen bil, behöver man inte veta sånt.

52. Har du fått fortkörningsböter? Se ovanstående fråga. Ingen bil - ingen risk för böter

53. Vilken var den senaste bok du läste? Senaste jag läste ut var Den farliga leken av Mari Ljungstedt. Just nu håller jag dock på med Fladdermusmannen, av Jo Nesbö.

54. Läser du dagstidningen? Blir att jag bläddrar i Metro på jobbet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nopes,

56. Dansar du i bilen? Den kan hända att jag sittdansar...

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Melodikrysset i P4

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett
papper?
Vilka fredagar jag har fikat på jobbet.

59. När var du i kyrkan senast? I fredags var jag en kort sväng till Majornas Missionsk:a vid Chapsmans torg för att lyssna på musik.


Mer spännande än så här blir det inte just nu...

Av Therese . - 19 oktober 2011 20:08

Jajamensan.

Första konkreta steget är taget mot 30årsfesten nästa år. Tjohooo!


Mer än så tänker jag inte säga, hehe.


  på min 21:a födelsedag promenerade Stitch, Tåbbe, Johan & jag runt centrum i Nifen Town. nån hade dagen till ära (hrm hrm) hällt dskmeddel i centrumfontänen.

 

 på min 22:a födelsedag hade jag öleri på kochenbar. och då kramades jag med Lotta-tösen 

 

   

...och min 25:e födelsedag firade jag på Boulogner och där var det lättklätt tema på dhiskot. Lotta-tösen var med här också.

 

//zill

Av Therese . - 19 oktober 2011 08:45

Regnet vräker ner.

Jag har ingen lust alls att gå utanför lägenheten, men jag borde gå till jobbet inom 10 minuter.


Inte för att jag inte vill gå till jobbet. Jag vill bara inte lämna lägenheten.



//zill 


Av Therese . - 18 oktober 2011 20:06

Nomi-hjärtat är en helt annan typ av katt. Hon attackgosar aldrig, och tar sällan initiativ till gos överhuvudtaget.

Vill jag gosa får jag nästan tvinga mig på henne. Det är hon som bestämmer, och jag har ingen chans att ha henne kvar varken mer eller mindre än hon vill. Allt som oftast går hon undan, men när hon vill ha närhet gör inte alls som Neira. Nä, hon lägger sig tätt bredvid mig i soffan, grabbar tag i min hand och tuggar på mina fingrar.


Så har hon alltid gjort.



på bilden ovan har hon bott hos mig i 4 dagar, och var exakt tre månader (110718)

   

...och här har vi henne på nästan exakt samma ställe, tre månader senare. lite större och med klarare färger.

 

//zill

Av Therese . - 18 oktober 2011 17:44

Som jag har nämnt ganska många gånger så är en av mina fyrfota bebisar en rikig attentionjunkie (alt. attentionwhore).

Hon kan liksom komma från sovrummet i full kareta (för nu håller tassen ordentligt!) hoppa upp på vardagsrummet, snubbla sig förbi skärmen och rakt upp i nyllet på mig. Jag blir, milt sagt, attackgosad med, vilket jag inte har nått emot egentligen. Men när hon tagit sitt varv på ryggstödet och sedan kommer över axeln så blir det en smula betungande.


bilden togs 110725 när det gick an att Neira-skruttan ville vara med på sitt vis. här var hon bara drygt 3 månader och vägde ungefär... ingenting. 


 ...men nu på 6-månadersdagen väger hon runt 2 kilo och det är ganska mycket katt att ha på axeln...

 

//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards