zill

Alla inlägg under november 2011

Av Therese . - 13 november 2011 10:54

Grattis till mina föräldrar som firar 29-årig bröllopsdag idag! Enligt en tabell som jag googlade fram är det Plywoodbröllop som dom firar. Nästa år är det Pärlbröllop...


 

på strandpromenaden i Playa de las Américas, mars -10


Grattis till mig som haft mitt namn i 29 år idag.


Och "grattis" till alla pappor.. Säger man verkligen Grattis på Fars dag? Njaaaeee...? Eller..? jag vet inte.


/zill

Av Therese . - 13 november 2011 09:40

Jag vill inte censurera mig själv eller mina känslor. Och för att kunna skriva utan att censurera mig själv, eller känslorna måste jag ha hittepå-namn på såna som är tätt kopplade till känslorna. Jag har haft många såna, och nu har jag alltså två till. Inga konstigheter, egentligen. Jag vill kunna skriva fritt (fast helt fritt blir det ju inte ändå, tyvärr) och med dessa hitte-pånamn är det lättare.


Så. Därför censurerar jag. Typ.


Nu ska jag äta frulle.


//zill

Av Therese . - 13 november 2011 01:04

Har haft en kalasfin kväll hemma hos Mathilda. Chickflicks, grogg & cider. Ahmen, hejsan! Perfekta lördagsunderhållningen.

Men jag blev iaf mycket insiktsfull när det gäller min inställning till chickflicks och/eller romcoms. Visst, dom är übersöta, men ack!, så destrutkiva och förutsägbara. Det är inte okej att man gömmer huvudet i närmaste skämskudde och håller för öronen bara för att en av karaktärerna i filmen är Så. Jävla. Awkward.

Så nej. Vi kan nog ha bevisat att jag inte är nån stor diggare av den här typen av film. Inte ens som avslappning, för mycket av energin går bara ut på att skämmas för allt klantigt & tramsigt som karaktärerna håller på med. Huvva.


Men. Den trevligt kvällen till trots har jag bara haft Ruddock (HanDenDäringa har fått en censur, HURRA!) i skallen, och jag vet inte riktigt om jag ska tycka det är en bra sak.

Och det är verkligen inte en bra sak att Snoot (den andra däringa, fast egentligen den första, som numera också har en censur!) finns där inne och trängs. För jag vill inte ha honom där.


Men hey! Rätt vad det är trillar han nog ut, tänker jag mig.


//zill

Av Therese . - 12 november 2011 15:01

Jag har degat hela långa dagen, druckit kaffe, käkat gowdiz och lyft humöret med Syster Sol, Kapten Röd & General Knas. Finns inte mycket som kan höja humöret och öka danslusten med 500% som dom... zill approves.


För alltså, den här är awesome, och den här.


Nu ska jag dansa in i duschen och sen får vi se vad som sker. Blir nog en sväng bort till Mathilda.


Kärlek & Respekt!


//zill

Av Therese . - 12 november 2011 12:06

Jag är nog lite kär i Syster Sol... Hon utgör en så schysst kontrast till Kapten Röd & General Knas... Eller inte kontrast, utan ett jävla fint komplement!


Förutom att hennes texter är grymma, är hon snygg också;



Lyssna på den här låten, eller den här, och sen kan du försöka övertyga mig om att du inte är på danshumör..!


//zill

Av Therese . - 11 november 2011 20:30

Är det fredagkväll så är det! Vinglaset i högsta hugg och mjukiskläderna på. Och i min ensamhet drar ju såklart tankarna igång...


tror du vi kan hitta nån av förstånd som kan se vad vi gör, och förstår vad vi menar?

 

Jag kan inte skaka av mig tanken på känslan av att jag missar nånting när det gäller... ehm... HanDenDäringa (i brist på bättre omskrivning). De senaste dagarna har jag kommit på mig själv att jag saknar honom, och det har fladdrat i magen. Och i samma stund som jag känner fladdret måste jag ta ett djupt andetag och sansa mig.

Jag ska verkligen inte ta den vägen igen. Dåligt beteende ska inte äras med fler chanser. Men jag målar in mig i hörn, för konstigt nog vill jag ju ändå nånting.

Jag är inte naiv nog för att vilja gå in i det här med öppen famn och tro att jag kan "rädda". För det kan jag nog inte... Mer än att rädda mitt eget skinn genom att låta bli.

Så, är det nån som kan se vad som pågår här, för jag fattar det inte. Jag går rakt emot principer och mot ett säkert hjärtekross.

 

för vi lever alla med känslan att falla


..eller, jag kan ju bara tala för mig själv, men jag ser människor i min omgivning som faller, på alla möjliga sätt. En del faller känslomässigt (på både bra & dåliga sätt) och en del faller i glömska.


För allting faller. Till slut faller allt. /Jonas Gardell


Och jag kan inte annat än att hålla med.


//zill

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

och btw, inlägget är inspirerat av Den Svenska Björnstammen - Vart jag mig i världen vänder...

Av Therese . - 11 november 2011 17:49

Alltså. Den här dagen.

Det har varit ett virr-varr av trötthet, raska fötter, apati och entusiasm. Hej känslosvall, kan vi säga...


Många djupa suckar och huvudskak. Och glömska, samt en känsla av att inte riktigt räcka till.

Och så kommer man hem och liksom bara slaktar en tredjedel av tentan... Bara sådär, tjong pang!


Eh, vaffan hände..?


Och därmed känner jag att produktiviteten kan vila utan att jag behöver känna att jag är lat. Det dåliga samvetet tänkte jag skölja ner med vin som blev kvar när Mathilda var här förra veckan.


TGIF, och ta hand om er!


//zill

Av Therese . - 11 november 2011 06:29

Dricker sista kaffeslurken, och om ungefär tio minter ska jag dra mitt feta arsle utom genom dörren och vara på väg till jobbet.

Jag är trött, men för första gången på evigheter gick jag upp när klockan ringde, utan att snooza.


Det är nämligen så att jag har lyckats sova mig igenom flertalet snoozningar den här veckan. Resultatet blir att jag hamnar i o-fas (heter det verkligen så?) med mina morgonrutiner. Jag är i stort behov av mina rutiner på morgonen; upp, duscha, dona mig klar för dagen, ta hand om kattfjantarna (tömma låda, utfodra, och för tillfället innebär det också medicinering av Nomi), äta frukost & sen kolla det senaste på FB, bloglovin', samt göra det jag gör nu; blogga en kortis.


Hur ser era morgonrutiner ut?


 

lite så här känns det idag...

//zill


Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards