zill

Alla inlägg under november 2011

Av Therese . - 3 november 2011 16:32

...och nu är det jag som först medicinerar katt & sen åker inåt stan för en spontanfika med fina Mathilda!


Här kan man ju inte sitta & vara apatisk bara för att saker inte riktigt blir som man tänkt sig.


//zill

Av Therese . - 3 november 2011 15:56

Jahaja... Några fler mail ivägskickade nu då och förhoppningsvis kommer svaren fort tillbaka med positiva besked.


Finns liksom inte att säga så mycket mer just nu, men jag har hittat en enkel design på inbjudningskorten eftersom jag hade tänkt mig att göra dem på egen hand. Det är ju inte direkt ett eller två som ska göras & det kommer ta tid. Nåja, det är ett senare pille-rill för att kunna bjuda in folk, måste man ha nånstans att stoppa dom när det sedan är dags.


//zill



Av Therese . - 3 november 2011 05:43

Man skulle kunna säga att jag har sockerabstinens, men då skulle antagligen några fina vänner missförstå och tro att jag har kommit i nån form av saknad efter Socker... Saknat honom har jag inte gjort sen... eeehh... 2008, eller nåt. Och jag tror inte att jag nånsin kommer att komma i sådan Sockerabstinens igen


Nej, men jag är sötsugen. På handendäringa, som jag nog låter bli att nämna vid namn.


Jäklar i en liten låda, vad fin han är.


//zill

Av Therese . - 2 november 2011 22:10

Jag vill liksom skrika, gapa, slå & leva fan.


Men vad händer..?

Jo, jag sväljer alltihopa, och blir därmed apatiskt sittande i soffan.

Man får liksom välja sina strider.

(om man nu vet vad det är man strider emot...)


//zill

Av Therese . - 1 november 2011 22:04

Jag vet inte, men jag gillar det här..

Och det får mig att tänka på... eh... den däringa.


Leendet liksom leker och gunget får fjärilarna att lyfta.



//zill

Av Therese . - 1 november 2011 19:02

Imorgon lyfter mamma & pappa från Arlanda mot en vecka i Playa Inglés. Jag är inte aaaaalls avundsjuk, hrm..


Eller jo. Det är jag visst.


Senast jag var på solsemester (mars 2010) såg det ut så här..:


 

övre bilden; jag på strandpromenaden med Playa de las Américas bakgrunden

nedre bilden; solnedgång över Playa de las Américas

 

//zill 

Av Therese . - 1 november 2011 15:46

Var på Mötesplats skola på Svenska mässan idag, som studiedag nummer 2. Först var vi på en föreläsning och sedan var det fritt valt arbete, dvs knata runt på mässan & kolla grejer.


Och när vi kom förbi Lärarförbundets monter fick jag en rebuslapp instucken i näven av en ung herre...


Kille: Här är en rebus också..

zill: ja, den ser ju lite klurig ut *börjar kolla lite*

Kille: Ja, lite klurig är den allt..

zill: Vad får man om man vinner då..?

Kille: Eeeh...

zill: Högre lön, kanske..?

Kille: Ja, då får du kämpa extra..!


Kämpa extra? Vad tror han att jag gör då? Ett mer godkänt svar från honom hade varit "ja, det hade vart något!" eller liknande...


Vad rebusen blev? Ingen aning, vi gick & käkade lunch istället.


//zill

Av Therese . - 1 november 2011 07:17

Härom dagen ringde det en tjej från nån form av elbolag...


Tjej: Hej jag heter blabla och ringer från blabla

zill: Hej på dig

Tjej: Jo, det är så här att jag ringer angående din elkostnad. Du vet väl om att du har rätt till att få din elkostnad sänkt med X%? Det kan jag göra åt dig om du går med på den här kampanjen..

zill: Eh, ja, fast elen ingår i min avgift, så jag tror inte att..

Tjej: vad sa du..?

zill: Jo, jag bor i bostadsrätt, och elen ingår i min avgift, så jag tror inte att du kan sänka min elkostand särskilt mycket..

Tjej: Jaha, okej... jag då kan jag tyvärr inte göra så mycket för dig.


Alltså... Vad då "tyvärr"? Hon fick det att låta som att det var synd om mig att min el ingår i avgiften och att jag missade ett stort klipp.

Fö älskar jag att slänga just den biten om elen som ingår i avgiften i örat på nissar/nissor som verkligen är så sjukt säkra på att jag vill ha deras erbjudande.

För vad ska dom göra, sänka min avgift?


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards