zill

Alla inlägg under december 2011

Av Therese . - 18 december 2011 00:41

Tre timmar tog det. Julklappsletandet, alltså. Och då åt vi (Thom & jag) ändå innan vi drog igång med letandet.

Jag har alla julklappar klara, utom en, men det löser jag på måndag eller så.

Det kan vi kalla effektivitet.


Fast dagens allra mest effektiva grej måste vara det faktum att jag åkte hem för att lämna prylarna, gosade med katterna en stund och ändå hann med samma vagn tillbaka bort till AllHellGoneChurch (eh, Allhelgonakyrkan alltså) efter att den vänt borta vid Komettorget.

Hur jag vet att det var samma vagn? Jo, för jag kände igen föraren & hans tatueringar på högerarmen.


Det, mina vänner, är så det blir när man jobbar upp lite tempo.


//zill

Av Therese . - 17 december 2011 12:30

...och nu ser det annorlunda ut här på bloggen.

Har bytt bakgrund, header och typ av text... Inget banbrytande, men ändå ganska najs.

Jag gillar hur enkelt det är att ändra utseende på sin blogg här på bloggplatsen.se. Man slipper hålla på och bygga kod, som man fick lov att göra på blogg.se.


Nåja. Det var bara det jag ville säga. Nu ska jag hänga tvätt, sen blir det dusch & så vidare in mot stan. Kanske att jag lyckas träffa KattFan också...

Jag ska nog inte hoppas för mycket...


Nehej, dags att ta tag i dagen ordentligt, så kanske--?


//zill


Av Therese . - 17 december 2011 11:01

Gårkvällen var najs. Quiz:et gick ju skitbra, tyvärr förlorade vi på utslagsfrågan. Surt... Men jag skänkte iaf 55:- till musikhjälpen igår, och det tycker jag om. Kvällen var najs, men på vagnen hem försvann den braiga känslan och ersattes av en liten släng av panikångest. Kontrollerbart, ja, men inte mindre obehagligt för det. Och självklart kunde jag inte ta nånting för det pga alkoholen jag druckit.


Det var så länge sen nu, och jag blev så paff.


Jag hoppas det tar lång tid innan den kommer tillbaka. Helst aldrig, tack.


//zill

Av Therese . - 16 december 2011 18:13

Det blev helg den här veckan också. En timme tidigare än beräknat, dessutom!


Så nu har jag soffkraschat och i min fundering finns en skvätt Laphroaig med i beräkningen. Sedan arr:ar MN6 julpub, och det lunde kanske vara nånting, för även om jag är en smula trött, så har jag alldeles för mycket sällskapssjuk för att sitta hemma & glo...


Nåja, vi får väl se hur det blir med den saken.

Först Laphroaig..!


//zill

Av Therese . - 16 december 2011 07:30

Här sitter jag & dricker mitt kaffe i ganska lugn och ro. Katterna är tysta, så när på enstakla skrik, och jag mår ganska bra.


Alla statusuppdaterar om att det är fredag, så man hade inte kunnat missa det hur gärna man än hade velat. Känns bra att mina medmänniskor har koll på veckodagarna, så slipper jag, heh. Näerå, jag har också ganska bra koll på mina veckor.

Dessutom avslutar jag den här veckan med att först gå på utbildning 9-12, och sen lunch. Och sedan vara på jobbet senast 13, och jobba stängning... Men ändå, känns som en ganska lugn fredag.

Den här veckan har förövrigt vart så jäkla najs, jag har mått bra ändå in i själen. Att ta det där numret i lördags var ett schysst drag. Det tror jag att han också tycker, hrm.


Dessutom har det här varit veckan när KattFan kom "hem" från Wien, och ska stanna över jul & Nyår. Mina fina, fina vän. Jag har inte saknat honom så mycket överlag under hösten, men sista veckan var fan skitjobbig.


Jag vet inte, (och det finns risk att jag jinxar det nu), men jag tror att jag kanske ser lite ljus i tunneln... Kanske... Fast oas, kanske Jonas Gardell har rätt;


Om du i slutet av tunneln ser ett ljus,

är det blott en pyroman som tänt på ditt hus


Så kan det ju också vara, menar jag. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig.


//zill

Av Therese . - 15 december 2011 20:32

Vad konstigt saker & ting känns. Jag vet inte riktigt om jag gillar't eller ej.

Min vän L, skrev tidigare idag att hon beundrar mitt mod, och att hon gillar min grej med ärligheten kring känslor.

Jag svarade klichéaktigt att man måste våga.


Ibland fattar jag inte riktigt själv hur jag orkar. Men jag tror att det är hoppet som driver mig.


Mhm.


Hopp, desperation... fan vet


//zill

Av Therese . - 15 december 2011 17:10

Ute är natten, och jag är hemkommen från jobb & tandläkaren (fast det var mest tandhygienisten som var i min mun & grötade runt).

Nu sitter jag alltså med en äcklig smak av fluorklet (varför säger dom att det ska smaka melon, när det bara smakar.... skit?), tandläkar-räkning, samt ett jävligt ömt tandkött. Som bonus fick jag dessutom kraftig & seriös tandlossningsvarning (fan, fan, fan) och ett hål konstaterat (hrm, hoppla). Känns inte så himla fräsigt, men men, nu är munnen iaf ren.


Om några timmar är det däremot dags för nånting roligt; det har ääääntligen blivit den 15:e december och det innebär att Deni & jag ska hämta upp Thom på Landvetter. Bra skit, alltså.


Vad soim är mindre bra skit är att jag är hungrig, men tandhygienisten bad mig vänta med mathejsan på ett tag. Suck.


//zill

Av Therese . - 14 december 2011 20:46

Jag har gått med lätta steg idag, men det är med stor trötthet jag har soffkraschat.

Det borde vara förbjudet att vara så här trött, men jag antar att det har med vädret och mörkret att göra. Huvudvärken från i måndags är iaf borta och det kan man ju vara glad för.


Jag är inte liiiite avis på MjölkMajoren som har ett så glassigt jobb att han får gå på champagne-provning idag. Det hade ju vart ganska coolt att få göra sånt. Själv har man målat granar...


Nåja, en del springer efter ungar på sitt jobb, andra springer på champagneprovningar på sitt.

Kontraster kan vara ganska balla.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards