zill

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Therese . - 10 januari 2012 20:36

Ehm.

Ätit & hängt tvätt. Det är ungefär det jag pysslat med under eftermiddagen. Och haft huvudvärk. Försöker dricka så mycket vatten det bara går utan att bli helt vattensjuk.


Neira gapar vidare och nu har hennes uppmärksamhets-horeri tagit nya nivåer; nu klättrar hon på teven. Det är ingen tjockteve, utan en såndär smalsak så ni kan ju tänka er hur stabil den är med en 2kilos kattfjant uppepå. Varför kunde jag inte få två normala katter?! Eller, Nomi är ju hyfsat normal iaf. (sen att hon är sjukligt feg; vågar inte hoppa upp på diskbänken & vill knappt ta sig upp på köksbordet om det inte finns en stol att ta som mellankliv. hon hoppar knappt mellan vardagsrumsbordet & soffan - ett futtigt steg på max en halvmeter)


kattfjantarna i slutet av november -11

Nomi tittar på mig & Neira använder Nomi som huvudkudde



Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt. jag hade en sak att skriva om när jag började, men jag har glömt. Tror det hade med Ruddock att göra, men jag låter det vara till en annan gång. Det börjar luta åt säng-gång här nu.


Ta hand om er.


//zill

Av Therese . - 10 januari 2012 14:25

Huvudvärk för tredje dagen i rad. Kan vara att jag dricker för lite vatten, kan vara bihålorna och kan vara nån sketen basilusk som biti sig fast.

Bihålorna kändes inte så här senast, och då gjorde det mest onbt när jag skulle ta mig fråg sittande eller liggande till stående. Vätska får jag i mig så det räcker & blir över-


Då återstår endast basilusk-delen. Suck. Jag har liksom inte tid att vara sjuk den här veckan. Varken tid eller lust, faktiskt.

Jag har dessutom inte råd...


Har man nånsin det?


Men hur sjukt är inte det resonemanget då?! "har inte råd". Det är den jävla karensdagen... Slopa den. Tack, hej!


 


//zill

Av Therese . - 10 januari 2012 08:13

Morgonen drog igång med en jädra rivstart vid 06 idag. Då välte katterna torkställningen som tvätten hänger på. Ungefär då slängde jag ut dom från sovrummet för att jag skulle få sova sista timmen innan jag skulle upp.

Ehm. Blev ju inte så mycket sovet när man har en kattfjant som gapar livet ur sig och nästan lyckas krafsa hål på sovrumsdörren. Oh, the glorious days of beeing a petowner. Yay.


Vid 07 ringde telefonen och det var en kollega som ville tala om att Göran från Lärarförbundet hade ringt igår om ändrade tider idag. Men det visste jag ju redan eftersom jag pratade med honom igår. Fast det kunde ju inte min kollega veta.


Vid den tiden var det ju dags att gå upp. Men jag fick en timme mindre sömn än jag hade räknat med. Nåja, dags att slurka upp kaffet och sen iväg på chefsintervjuerna.


Ha en bra dag!!


//zill


jag slängde upp den här på fejjan igår, men jag gillar den. det är Neira i ett jäkla nötskal.

attentionjunkie deluxe 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards