zill

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Therese . - 31 januari 2012 21:41

Alltså,  jag har typ bara bra dagar nu (keep 'em comin'!), om man bortser från sömnrubbningarna dåråh...


Jag menar, bara idag...:

  • barndomskompisen Andreas ringde mig helt spontant efter att han läst mitt senaste inlägg om min trötthet, och att jag inte kan sova om nätterna. Helt sjukt fint kändes det att prata med honom, det var typ sådär 100 år sen sist.
  • jag fick tag på Lina, min lokalkontakt inför 30årsfesten. Jag fick lite bättre koll på kostnader och vad som kunde ingå, och inte ingå och både hon & jag är ganska nöjda över arrangemanget. Iaf hittills.
  • Thom ringde mig på väg hem från jobbet. Vardagslyxen att prata med nån som går hem från jobbet i Wien, när man själv sitter i en tvåa i Göteborg, känns helt... fantastiskt egentligen. Lyckan i det, mina vänner..!

Typ bara en massa hissar idag. Och det känns ju himla fint!


 

stora tummen upp för den här braiga dagen!

 

//zill



Av Therese . - 31 januari 2012 15:57

Ingen ordentlig sömn inatt heller... Wth?! Jag fattar inte vad det beror på, den här sömnstöringen jag har.

Jag är, så vitt jag vet, inte stressad, jag har saker under kontroll och det mesta lunkar på i egen takt.

Jag är inte ledsen över nånting, mörker-deppen har liksom inte riktigt slagit till i år (peppar, peppar..!) och jag har inte särskilt mycket som snurrar i skallen.

Det som snurrar har jag som sagt ganska bra koll & kontroll på.


Jag går mao med ganska lätta steg genom tillvaron och leendet sitter ganska fint på plats, både inuti & utanpå.


Så varför i hela friden kan jag inte sova...?


 


//zill

Av Therese . - 31 januari 2012 06:26

Allt engagemang över bilderna som Blondinbella postat på sin blogg, från sin semester... Över 700 pers har bemödat sig att kasta skit, eller höja henne till skyarna. Bara för att hon lägger upp en bild på sig själv i bikini. Snigelpickan länkade till det inlägget, och det tog ungefär 10 minuter och sen hade jag svår huvudvärk av all idioti.


Katrin Zytomierska (stavning skiter jag i, ni fattar vem jag menar) & hennes jävla bok. Jag bläddrade i den häromdagen och... Hon är fan inte helt klok?! Ett av hennes tips på motivation när det gäller att gå ner i vikt är att man ska repetera "överflödigt fläsk är äckligt!" till sig själv varje morgon, tills att man tror på det och därmed inser att man måste göra sig av med de överflödiga kilona... En annan grej hon kör med; "jag kommer att trycka ner dig & håna dig på resans gång, men det gör jag, för jag tror på att det kommer hjälpa dig att bli motiverad", typ... Eh va? Tough love, i all ära, men det ska ju skötas snyggt.

Katrin är äcklig. Det ska jag repetera varje morgon, så kanske all överflödig Katrin Zytomierska försvinner.


...och nu ska jag gå till jobbet..

Ha en bra dag-


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards