zill

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese . - 28 januari 2012 22:16

Jajamensan!!


Helt klart fin konsertvår som står framdukad;


 

Kapten Röd i februari

 

  

Laleh i april

 

Kanske att det fylls på allt eftersom, men just nu känner jag mig ganska nöjd. Mhm!


//zill

Av Therese . - 28 januari 2012 19:48

Känslan av att ha en tom lördag framför sig, och sedan helt plötsligt ha en dejt inbokad med en fin vän.


Vet ni hur bra det känns i hjärtat?


Har fikat, käkat sen lunch. Och så promenerat runt hand i hand på stan. Pratat om ditten & datten. Suckat, skrattat och resonerat. Vänt & vridit på vinklingar.


Och titt som tätt har min telefon kvittrat - jag tror det bor en rödhake däri.

 

rödhake [ bildkälla ]


Och bara för att fortsätta på fågeltemat & för att det är en så himla fin låt;


Björn Afzelius & Mikael Wiehe - Mitt Hjärtas Fågel

 

Nu ska jag glo på Morden i Midsomer. Pusshej


//zill 

Av Therese . - 28 januari 2012 09:33

Somnade vid 03, vaknade första vändan vid 07. Somnade om "ända till" 8.40 Wooh!

Fattar fan inte att kroppen inte säger ifrån..? Nåja, jag pallar fan inte ligga & lulla i sängen om jag ändå är vaken (och hungrig) så jag klev upp & drog igång en maskin tvätt. Nåt vettigt får man ju lov att dona med, hrm.


Har iofs suttit och grejat med inbjudan till en viss fest i maj också, själva texten är nästan klar. Min plan är att få ut inbjudningarna nästa vecka, eller allra senast veckan efter det. Har ju en del långväga folk som behöver greja barnvakter & boende och hejsan. Man kan tycka att maj är långt fram, men jag lovar att det kommer säga SWOOOOSCH! och sen blev det augusti, igen... Typ. Iaf, för att kunna bli klar med det här måste jag få tag på Lina som är min sk lokalkontakt, så jag vet på ett ungefär när jag ska lägga OSA:t.


Nåja. Nu blir det frulle, och sen är det ju faktiskt Melodikrysset om ungefär 20 minuter. Yaay!


Ha en fortsatt fin lördag.


/zill

Av Therese . - 28 januari 2012 02:05

Jomen visst. Mitt i natten och ganska trött. Men inte riktigt sova-trött...

Ena kattfjanten går & gapar & den andra killar mig i nacken med morrhåren när hon tvättar sig. Livet är ändå ganska fint.


Om man bortser från det faktum att saknade sticks lite.


Vem/vad jag saknar..?

Sällskap. Det är förjävla tradigt & smått lessamt att aldrig ha nån att prata med på hemmaplan.


//zill

Av Therese . - 26 januari 2012 19:21

Ibland älskar jag spotify (eller vad då ibland? ungefär alltid!) och idag älskar jag lite extra mycket. När jag startade om programmet tidigare i eftermiddags gav det mig en musikalisk rekommendation...


 

Tomas Andersson Wij

[ bildkälla ]

 

Lyssna på den här, eller den här, eller kanske den här...!


Det är ganska skönt att gå i invanda musikaliska spår. Jag har saknat TAW.


//zill

Av Therese . - 26 januari 2012 15:20

När jag kom hem från jobbet för en stund sen låg det ett kuvert från Göta Studentkår på hallmattan... Jag fattade faktiskt ingenting... Tills det att jag öppnade det och möttes av det här;


 


Minns ni att jag beklagade mig över att jag inte fick något bokmärke eller klistermärke hos tandläkaren i måndags? Det tog alltså fina Mathilda fasta på & skickade lite glädje med snigelposten.

Hur fin vän?

- Jävligt fin!


//zill

Av Therese . - 26 januari 2012 07:12

Trött, trött, trött.


Jag tror att det får vara beskrivningen, denna tidiga torsdagsmorgon i slutet av januari.


Och så får det vara. Ta hand om er.


//zill



Av Therese . - 25 januari 2012 22:28

Jag har en tanke, som vägrar släppa.

Den kommer & går, den stannar inte helt tiden. Men ja, den kommer förbi, ger sig tillkänna och så försvinner den igen.

Och så kommer den tillbaka.... Runt och runt..

Jag lovar att den kommer repetera det här beteendet tills att jag gör nånting åt den.


Fast jag vet ju att tanken tar mindre energi som det är nu, än om jag gör nånting åt den. För då kommer jag analysera, vända & vrida på det. Lättare då att bara strunta i det.


Lättare, och jävligt mycket fegare... 

 

(när blev jag så här feg i känslolivet?)



 


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards