zill

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese . - 24 januari 2012 08:39

Det är ju himla mysigt med vinter egentligen, men... Ehm... Kommer den inte typ 1½ månad för sent..?


Jag är inte ett dugg upplagd för en dm snö och 3-4 minusgrader.

Vi skulle ju börja gå mot varmare tider nu..?


Suck.


så här såg parken utanför mig ut i lördagskvbäll, efter ca 7 timmars oavbrutet snöande.


Nu hattar jag till jobbet, ha en bra dag! 


//zill 

Av Therese . - 23 januari 2012 16:26

Så, jag var hos Tandläkar-Birgitta efter jobbet.

Jag vet inte med er, men jag tycker inte om att gå till tandis. Alls. Inte så att jag kryper ur skinnet, men det är obehagligt.


Idag var det liksom dags att laga hål, samt byta ut en temporär lagning i samma tand.

Jag fick frågan om jag ville ha bedövning...

Och jag sa som det var; jag tycker det är obehagligt utan. Men oas så tycker jag det är sjukt obehagligt med bedövningen också (allra helst när den släpper & det sticker överallt). Så, när jag frågade om det skulle krävas mycket borrning osv svarade tandis att det inte skulle behövas så mycket & att jag skulle få en heeeelt ny borr som tar bättre.


På den vägen var det; borrandet gick okej, förutom en kort kort sekvens. Resten var ju bara barnleken..!


Så idag lagade jag mitt första hål utan bedövning sen jag lagade mitt allra första hål i åttaårsåldern (dvs när jag inte fattade hur ont det kan göra) och jag är sjukt nöjd med mig själv.


Men, jag undrar en sak... varför får man inte ett bokmärke/klistermärke när man varit duktig hos tandläkaren bara för man råkar vara vuxen? Hon kunde iaf noterat "guldstjärna i kanten" i min journal... Hrm.


//zill

Av Therese . - 23 januari 2012 05:40

Jag skrev ju om Kapten Röd igår, hur han lyckades få hem Årets artist & Guldmicken. Det är ju superroligt..


Men. Årets dans!!! Alltså.

Jag fick mig en liten chock när jag kollade upp L-Wiz som vann priset för Årets dans. Kolla spotify, dom finns där!

För det är inga mindre än Claes & Ola från Nifen Town. Dom är ett år äldre än jag & vi har gått i samma grundskola upp till sexan.

Jag har jobbat med Claes mamma, innan jag flyttade ner till Götet.


Ibland är världen liten. Och jag kan inte komma ifrån känslan av att det är lite lite coolt. Även om jag inte känner killarna "på riktigt", så vet jag ändå vilka dom är. Nifen Town är ju inte särskilt stort, hrm.


 

L-Wiz - Ola till vänster & Claes till höger

 

Nu blir det till att hatta till jobbet.

I eftermiddag är det tandläkaren & laga hål som är planen. Huvva.


//zill

Av Therese . - 22 januari 2012 12:31

Av en slump kollade Mathilda & jag på P3 guldgalan igår kväll.

Och fina, bästa Kapten Röd blev Årets Artist & tog dessutom hem Guldmicken!


Jag tjoade i soffan, för han är SÅ värd det.


Och så fick han avsluta galan också... och det gjorde han med dessa;


priset för Årets artist

(klicka på bilden - spotifylänk!)


   

Guldmicken

(klicka på bilden - spotifylänk!)


Jag gillar't..!


//zill 

Av Therese . - 21 januari 2012 12:38

Ehm.

Jag kan inte annat än älska Bloggplatsens lätthanterliga designgrunka. Ingen hårslitande frustration över koder man inte fattar ett jota om eller så.

På typ tre klick är hela bloggens utseende utbytt och jag är nöjd.


Är ni nöjda? Hiss eller diss..?


//zill

Av Therese . - 21 januari 2012 09:35

Häromdagen när jag satt på vagnen klev en tös på.

Jag höll på att få nostalgichock när jag såg vad hon hade på fötterna..!

Ett par beiga Buffalos...! Liksom, hallå?!

Tillbaka till högstadiet, utan att passera gå.

Jag trodde faktiskt inte att dom fanns fortfarande, men efter lite letande på internet:et så inser jag att företaget finns i tyskland, och dom har en helt sjukt fin online-shop. 14-åringen i mig, som aldrig fick några såna där skor, river och sliter i mig; snälla, råååh! komigen nuråååh! köp ett par, dom är ju skitskööööna!


Och jag liksom nästan kommer på mig själv att faktiskt vilja köpa dom. Men... 120 Euro, bara för att få tyst på den odrägliga tonåringen..? Njaaae... Fast jag vet att dom är billigare idag, än då.

Jag får ta en tankevända till på den här.


 

kolla liksom... ååh!

sköna så in i bängen!

 

//zill


Av Therese . - 21 januari 2012 09:01

Länge sen jag vaknade vid kvart i åtta en lördagsmorgon och var utsövd. Alltså att vakna av sig själv måste ju vara det bästa som finns. Jag somnade ju runt 22.30 igår, och har därmed fått dryga 9 timmars ostörd sömn.


HURRAAA!


Så nu sitter jag här, och dricker kaffe i väntan på världens bästa lördagsmorgonsunderhållning (lång jäkla ord!), nämligen...


 


Hur bra?

Jävligt bra!


//zill 

Av Therese . - 20 januari 2012 21:46

Ni vet den där känslan av att vilja, men inte orka, hur gärna man skulle vilja?


Den har jag nu. Jag skulle gärna vilja orka åka in till Bishops Arms uppe på Avenyn & träffa Baloo & Bobbie.


Men jag orkar inte. Jag har fastnat i soffan & tröttheten är total.


Är det lagligt att gå & sova vid 22 en fredagskväll om man inte är pensionär eller under typ 12?


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards