zill

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese . - 16 januari 2012 08:04

Somnade på soffan igår eftermiddag & väcktes av Greken som bara ville tacka för i fredags. Och jag tackade tillbaka, det var en jättefinkväll Kårkällar'n bjöd på.

Alldeles lagom med folk, med dricka, och det var högt i tak, med låg humor (som det ska vara, SKRK-style) och sedan traska neråt Avenyn mot Brunnsparken, arm i arm med Alec:en. Hur mysigt?! Mycket.


Nåja. Ny vecka igen, och det är väl egentligen inte så mycket som händer; en inskolning påjobbet & så ska jag träffa Eva på onsdag. Sedan löst bestämt att ev träffa Greken i helgen. Mhm, kan nog bli en fin vecka det här..! Och ni då, har ni nått skojigt inplanerat den här veckan?


 

fina Eva på Källarkrogen juli -11


//zill

Av Therese . - 15 januari 2012 12:55

Mhm, tiden går fort när man har roligt.

Lämnade av KattFan på Landvetter för några timmar sen, hans månadslånga Sverige-vistelse tog slut idag och därmed åker han tillbaka till Wien.


Känns tomt, men inte så där hjärtskärande som när han flyttade i somras. Vet att jag antagligen ser honom igen i maj.


Jepp, det är vad jag har grejat med idag hittills; Landvetter t/r & sen pratat med mamma & pappa i tfn. Lär inte bli särskilt mycket action här idag. Men vem bryr sig; det är söndag, vilodagen, liksom.


 

KattFan & jag i Regnskogshuset på Wiens zoo i början av aug .-11


//zill

Av Therese . - 14 januari 2012 15:48

Planen för eftermiddag/kväll är att htta in till stan för matintag. Sedan är det till att dra till Piff & leka lite på hemmapartaj. Jomen visst. Länge sen jag var på en sån faktiskt.


Men först; vänta på att telefonen laddar klart & animéavsnittet ska ta slut.


Ha en finfin lördag!


//zill

Av Therese . - 13 januari 2012 18:13

Jag ringde till mamma för att beklaga mig över att ringen var borta.

Då kom hon med det "uppenbara" förslaget att jag skulle kolla i tvättmaskinens grovfilter.


Och, ta mig tusan - där var den!! Och en skinande ren guldtia.


tadaaa! armband & ring på plats

tumme upp för det.


//zill 

Av Therese . - 13 januari 2012 14:13

Jag är lite, lite lessen idag.

Jag hade nämligen stora otursdagen igår, så jag antar att lessamheten började då. Liksom, fuck fredag den 13:e, jag för min del kör på torsdagen den 12:e istället.


Så här var det;

Jag kommer hem, tycker att det luktar lite skumt inne på toaletten. Ska rätta till badrumsmattan och där hittar jag... ehm... kattskit. Inte i korvkonsistensen som är lätt att avlägsna, ska jag passa på att tillägga. I villervallan med att rengöra skiten (no fun intended) tog jag av mig armbandet (arvegods från farmor) och ringen (konfirmationspresent från morföräldrarna) och la dem i fickan på byxorna. SJÄLVKLART skätte det på just byxorna när jag skrubbade golvet så jag var tvungen att slänga dem i tvätten. Done, and done, tänkte ni nu....


Men när jag ska hänga mattan & byxorna på tork hittar jag armbandet i maskintrumman... Ringen då? Nopes. Borta, spårlöst. Jag har haft den ringen på fingret sedan jag var ungefär 14 år...!

Det gör mig förbannad att jag inte tänkte på att lägga smyckena på en bra plats på en gång, och det gör mig förbannad och lessen att jag sumpat ett av mina absoluta favoritsmycken genom alla tider.


Uppepå allt blir jag förbannad på mina jävla katter som uppenbarligen struntar i att använda sin toalettlåda, med specialsand och allting.


//zill

Av Therese . - 12 januari 2012 05:48

Jag har tre kattfjantar här hemma just nu; Thom som snarkar i sängen, Nomi som jagar en boll och Neira som ligger i soffan & glor på Nomi som jagar bollen.


Låt oss säga att jag är glad över att det är den lättaste av dem som har ovanan att klättra överallt; igår levde teven jää-häävligt farligt. Då var matte inte alls särskilt lycklig på Neira-trollet.


Jag menar, hur skulle det se ut om Thom började klättra på teven..?!


Ta hand om er, nu går jag till jobbet.


//zill


Av Therese . - 11 januari 2012 08:47

Det har rivstartats här hemma idag också. Fast den här gången var det kontorstolen som brakade i golvet, och inte torkställningen. Fast turligt nog brakade den strax efter att jag gått upp och inte en timme innan. Tack för det, kattfjantarna.


Och apropå dom då...:


 

Nomi agerade frukostsällskap i väntan på att få slicka tallriken.

11/1 -12

 

Ha en bra dag!!


//zill

Av Therese . - 10 januari 2012 20:36

Ehm.

Ätit & hängt tvätt. Det är ungefär det jag pysslat med under eftermiddagen. Och haft huvudvärk. Försöker dricka så mycket vatten det bara går utan att bli helt vattensjuk.


Neira gapar vidare och nu har hennes uppmärksamhets-horeri tagit nya nivåer; nu klättrar hon på teven. Det är ingen tjockteve, utan en såndär smalsak så ni kan ju tänka er hur stabil den är med en 2kilos kattfjant uppepå. Varför kunde jag inte få två normala katter?! Eller, Nomi är ju hyfsat normal iaf. (sen att hon är sjukligt feg; vågar inte hoppa upp på diskbänken & vill knappt ta sig upp på köksbordet om det inte finns en stol att ta som mellankliv. hon hoppar knappt mellan vardagsrumsbordet & soffan - ett futtigt steg på max en halvmeter)


kattfjantarna i slutet av november -11

Nomi tittar på mig & Neira använder Nomi som huvudkudde



Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt. jag hade en sak att skriva om när jag började, men jag har glömt. Tror det hade med Ruddock att göra, men jag låter det vara till en annan gång. Det börjar luta åt säng-gång här nu.


Ta hand om er.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards