zill

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Therese . - 8 februari 2012 17:09

Lars Winnerbäck är en av mina absoluta favoriter bland vardagspoeter.

Han har tillomed en sång om att man precis har städat;



Och därmed donar jag ihop mig, äter & tar mig bortåt Piff..!


//zill

Av Therese . - 8 februari 2012 14:51

Kan ni gissa vad jag ska förgylla min enda tidiga eftermiddag med..?


Jomen, gissa!


Jag ska....

...STÄDA!


Så himla skoj ska jag ha. För jag har tagit mig själv i örat och ställt ultimatum; städar du inte idag, så får du banne mig inte åka hem till Piff sen. man kan faktiskt inte bara ha roligt jämt! 

 

  

ultimat-ställande Tant zill

//zill som är trött på skitig lägenhet & sin egen slapphet

Av Therese . - 8 februari 2012 05:48

Jag har inte särskilt mycket att säga. Det är mörkt, runt 5 minus & kattfjantarna har frustration över att dom inte kan leka som dom ska med trattarna på sig. Stackars bebisarna. Men dom är iaf duktiga & tar sin medicin som dom ska. Bara några dagar kvar nu..


Och nu hattar jag till jobbet.


 

morsning korsning!!

(webcam, juli 2011)

 

//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards