zill

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Therese . - 9 februari 2012 21:27

Jajamernsan! Nu kan jag äntligen soffkrascha ordentligt. Kakorna till morgondagens fika på jobbet är klara, disken ör diskad, middagen är äten, kattfjantarna har fått sin medicin.


Maniska samlare på 9:an, helt absurt hur det kan gå så överstyr egentligen... Fast jag vet ju hur jag fungerar när jag är nere i mina svackor; tvätten blir liggande, handlingen blir aldrig av & disken samlas till mindre versioner av Mount Everest. För att man inte orkar. För att man inte vill. För att man faktiskt inte bryr sig.


Nåja, mer om det en annan gång. Nu ska jag koncentrera mig på dom här samlarmaniska människorna.


//zill

Av Therese . - 9 februari 2012 08:29

KLockan är sådär halv nio och det är torsdag. Himlen är klarblå, och solen ligger på tallarna som jag ser från mitt vardagsrum. Hade det inte legat snö på berghet bredvid hade jag nog nästan kunnat tro att det vore vår och varmt.


Men nej, det är precis i början av vintermånaden februari och det är nog ett bra tag kvar tills man kan slippa tjocka jackor & vinterkängor... Men det är iaf ljusare nu, det kan vi glädjas åt, ok?


 

utsikt som luras lite

 

Nu hattar jag till jobbet, ha't fint mina små skrutt & gullefjun.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards