zill

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese . - 22 februari 2012 22:55

Blaha-blaha. Ungefär så har dagen varit. Det har regnat & blåste större delen av dagen och hur kul är det då?

Visserligen betyder regnet att snön försvinner snabbare, men jag vet inte riktigt om det är värt det... Solens strålar är också ganska effektiva på den punkten, så vitt jag vet. Komsi, komsi solen, okej?


Dessutom gjorde PW:n igår så att mina benhinnor jävlas idag. Blööö.


Och uppepå det funkar inte min brännare som den ska, eller så är jag som inte fattar programmet ordentligt... Suck.


EN bra sak kan jag åtminstona skrapa ihop; jag har ju fått hem alla 12 episoderna av Katanagatari! Jag har dessutom klämt de första fyra på raken nu ikväll.


Med detta sagt hattar jag i säng.

Imorgon är det torsdag & det betyder att då kan man säga att imorron äre fredag (som min fd kollega Ann skulle ha sagt).


//zill

Av Therese . - 22 februari 2012 08:25

Grått & slaskigt. Ungefär så är vädret. Alltså lika roligt som att gå till tandläkaren (om man nu inte råkar vara en konstig prick som tycker det är roligt att gå till tandis...).


Gårdagen var fin. Förutom att jag hade missat lokaländringen, så jag åkte med god marginal till Vasaplatsen, för att alltså upptäcka att de butt lokal. Till medborgarhuset i Gamelstan, dvs hakvvägs hem igen.

Kom ungefär 20 minuter försent, vilket ändå var ganska bra jobbat. Men note to my self; kolla jobbe-mailen oftare!

 

Om en strax ska jag hatta iväg till jobbet. Och jag inser att det redan är onsdag. På fredag är det Kapten Röd på Lisebergshallen + lv6-caps på Zaloonen (jag är tillomed utmanad på duell; en sk. PC - Personal Caps) & på lördag kommer min faster hit. Känns som en bra helg-


 

en annan caps för länge sen på Studs (numera Kårkällar'n)

Halloktoberphest -09


Men först ska vi köra onsdag, med sena skiftet. Tjooo!


//zill

Av Therese . - 21 februari 2012 21:47

Innan KattFan flyttade till Wien, började vi kolla på en animé. Jag som inte varit särskilt stort fan av genren gav det ändå en chans. Visserligen har jag ju följt Death Note (amagad, har en herrans massa episoder kvar på den! får nog lov att börja om...) och Usagi Drop (eh, får nog börja om på den också, det var ett tag sen jag kollade senast....).


Eh. Oj. Nu halkade jag visst iväg. Iaf, den serien jag tänkte på från början är Katanagatari; Sword Story. Den är på futtiga 12 avsnitt, ett för varje månad under det året den kom ut, och jag lyckades inte ens se klart alla... Fokus, zill, fokus! Fast de få avsnitten vägs upp med att varje avsnitt är ca 50 minuter långt och att det är väldigt mycket prat & långa scener. Fast jag gillade den, har den legat osedd på min hårddisk.... Eller, inte riktigt, för de första 6 avsnitten som jag sett ligger där dom ligger, men resterande har jag inte brytt mig om att ta hem. Och ikväll tog jag alltså tag i det... Dock hittade jag inte enskilda episoder, så jag tog helt enkelt hem alla 12. Nu jävlar ska jag nöta animé...


...fast det får bli en annan dag. Det är ca 4 timmar kvar tills att alla 12 avsnitten är hemma. Suck.


huvudpersonerna; Togame & Yasuri Shichika


//zill

Av Therese . - 21 februari 2012 18:12

Det finns inte ens chans att man ska ha kunnat missa vilken dag det är idag. Flera av mina FB-kontakter har haft någon form av ordet 'semla' i sin status & nyss när jag gick igenom dagens skörd på bloglovin' så handlade nog iaf 10 inlägg av totalt 22 om just denna vetebulle fylld med mandelmassa & grädde. Jag för min del har skippat semla. Har faktiskt inte ätit nån alls, och planerar inte att göra det heller. Mest för mandelmassans skull. I don't like the mandelmassa. At all. Men man kan liksom inte äta semla utan den, för då känns det inte som en riktig semla. Alltså struntar jag helt i bakverket.


 

ahmen guuuu' vikken fin paint-illustration!

oh well, budskapet går ju fram iaf


Istället har jag idag tagit årets första PW! Jag är grymt nöjd med mig själv att jag bestämde mig och faktiskt kom ut också. Jag tillät mig inte ens titta på soffan när jag kom hem, utan dundrade in i hallen och rakt in i garderoben där jag har träningskläderna hängandes. Jag måste liksom göra så; mentalt blocka allting annat, på med skygglappar tills jag kommer ut ur porten. Först då kan jag dra i musiken i öronen & slappna av. Så, ungefär 30 minters promenad i mycket rask takt i väldigt kuperad terräng. Det underlättar ju självklart att jag bor i en sjukt vacker stadsdel och att solen fortfarande låg på, under större delen av tiden. Dessutom tänker jag mig att om jag börjar komma ut nu, när isen fortfarande ligger kvar på vissa ställen, så kommer det ju gå plätt-lätt sen när våren kommer på riktigt, eller

hur?!

 

...och enligt den här tabellen brände jag heeela 254 kalorier

om man är intresserad av att räkna sånt, menar jag

 

//zill


Av Therese . - 21 februari 2012 07:33

Tisdagmorgon. Fick sova lite längre idag, än om jag hade jobbat. Ska ju på fackligt ombudsmöte hela dagen. Om en strax ska jag vara utanför dörren, för att hinna vara borta på Aschebergsgatan (Lärarnas Hus) till halv nio. Tror det går en vagn om en stund.


Ville väl mest säga hej, och önska er en fin tisdag.


 

tjingeling!

suddig webcam april -11

 

//zill

Av Therese . - 20 februari 2012 20:50

Han har stänkt fläckar av kärlek i mitt hjärta, och tänt klart lysande stjärnor på min musikhimmel.

Han är en av de främsta i mina spotifylistor, han har tillomed en egen (som han visserligen delar med Syster Sol & General Knas) och det var ögonblicklig kärlek när jag hörde honom på Telegrafen i Nifen Town senvåren 2008.


Vem jag pratar om..?

Kapten Röd så klart   


 

efter att han fått ta emot Guldmicken på P3 guldgalan i januari.

 

(jag är egentligen emot smileys och sånt jox i mina blogginlägg, men jag kunde inte låta bli)


Iaf. På fredag är det ääääntligen dags att återse Kaptenen live. Denna gång på Lisebergshallen, tillsammans med Mathilda. Känns finfint.


//zill

Av Therese . - 20 februari 2012 17:11

Amagad! Det var världens finaste vårväder i förmiddags när vi var på promenad med ungarna på jobbet. Var tog solen vägen?! Gimme some sun, plz!


 

ungefär så här var vädret idag.



Och så vill jag gärna slippa isgatorna, och rullgruset så jag kan börja komma ut på promenader efter jobbet igen. Som det är nu, så är jag livrädd för att halka, och då spänner jag mig. Spänningen gör att mitt högra knä (ni vet det sk Tjälisknäet<tm>) kajkar ihop totalt. Huvva.


Nåja. Vi går iaf mot ljusare tider;

idag gick solen upp 7.29 & nedgången är 17.21  - om man jämför med för en månad sen; upp 8.36 & ner 16.09 har vi vunnit ungefär två timmar och tjugo minuter. Värsta, värsta!!


//zill

   
Av Therese . - 19 februari 2012 12:13

Kattfjantarna fyllde ju faktiskt 10 månader igår...!


Mina fina tjejor, som efter steriliseringen förra veckan är tysta, snälla och går på lådan som dom ska.


 

 Neira & Nomi i farfarsfåtöljen.

 

//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards