zill

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese . - 7 februari 2012 19:42

 

mina trattisar alltså (Neira på ryggstödet & Nomi bredvid mig).

ett dygn efter hemkomsten och dom har börjat acceptera läget

dom har tillomed kommit & sovit bredvid mig i soffan

 

//zill 

Av Therese . - 7 februari 2012 19:20

Fasen vad gött det känns att ha plockat med "en miljard" osorterade papper. Slänga mycket, spara det som är relevant. Sätta in papprena bakom rätt flik i 'viktiga papper'-pärmen och få undan en jäkla massa. Mitt köksbord är i princip tomt nu. Bara lite annat jox som ska flyttas till rätt plats. Mums!


Tvätten för idag är hängd & torkar just nu.


Hallen är genomgången. Helt plötsligt känns den SÅ mycket ljusare. Bara för att jag tagit bort överflödiga prylar som hängt framme. Gött äre! Nu ska bara tisseltatternas transportburar ner i källaren så blir det ÄNNU mer plats... Jeppjepp.


Det första av två saker som faktiskt inte är gjorda är disken. Jag har blivit sämre på att ta tag i den på en gång, så nu har jag ett jäkla berg igen. Suck. Från att ha varit en av mina "favorit"-syssla är disken en av mina värsta grejer. Bara för att jag aldrig kan diska allt som samlas - diskstället är för litet.

Det andra är papperskassen med kläder som ska skänkas bort. Jag måste tvätta kläderna innan jag går iväg med kassen. Inte för att kläderna var skitiga när jag la dem däri, men det känns iaf bättre.


Men det får vänta. Jag ska nämligen ta en vända till genom mina garderober och då hittar jag troligen ännu mera plagg som ska väck. Ingen aning om vart jag ska hän med dom, men jag antar att det blir Myrorna borta vid Järntorget.


Nu; middagshejsan.


//zill

Av Therese . - 7 februari 2012 06:58

Ganska hyfsad natt.

Vaknade innan klockan ringde (ungefär var tionde minut i en timma innan alarmet gick igång, oh such joy!). Kattfjantarna har fått sin smärtstillande & trivs inte alls med tillvaron i sina lampskärmar. Jag har inte ätit. kanske borde göra det..?

Jag är trött, svamlar och har huvudvärk.


Härlig start på den här dagen. Verkligen.


//zill

Av Therese . - 6 februari 2012 21:12

Okej, för tillfället har jag två lampskärmar som hattar runt i lägenheten...


Eller ja, 1½ ska jag väl säga; det tog Neira ungefär en kvart att trassla sig ur tratten första gången..

Nomi slutade försöka och la sig för att skämmas under soffan där jag inte kommer åt henne... Vilket är ett problem för jag måste ha fatt i henne om jag ska kunna badda på medusinlösningen för hennes munbölder (ja, dom är tillbaka & vet.-Katarina gav mig i uppdrag att medicinera).


Nåja. Det får bli som det blir. Jag får väl åla mig in under soffan och hämta fram henne, hrm.


//zill



Av Therese . - 6 februari 2012 06:44

Om en strax ska jag packa ihop kattfjantarna & mig själv & sen drar vi mot veterinären. Det är kastrering, idmärkning & vaccination som gäller för tisseltatterna idag & betalning för detta som gäller mig mig.


Taxin kommer om en stund så jag måste sätta fart.


Ha en bra dag!


//zill

Av Therese . - 5 februari 2012 22:30

 

Fina mormor, julen 2010

 

//zill

Av Therese . - 5 februari 2012 15:41

Gårkvällen var spontan och jag hamnade på Skjul 46 tillsammans med Alec, Johanna, Johannas syster, Bella, Oscar & slutligen Erik. Helt absurt att hamna just där, men det var sjukt bra och jag hade så jäkla roligt.


Tokdansade, drack öhl och sjöng för Surk som fyller år idag.


Planen för idag är att åka in till Alec & hämta prylarna som jag lämnade där när vi gick iväg igårkväll.


Så kan det vara.


//zill


Av Therese . - 4 februari 2012 11:26

När man vill skriva om en sak, men inte riktigt vet hur man ska skriva det, för att man inte bör skriva om det riktigt än, eftersom alla kanske inte vet om det...


Frustrationen i det, mina vänner.


Idag är en konstig dag, som startade med huvudvärk. Den kan orimligen kommit från whiskey-skvätten jag drack inatt... Skitsamma. Lite frunch borde nog få den på vift.


Ta hand om er.


//zill



Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards