zill

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese . - 3 februari 2012 17:01

Anna, som driver bloggen Apan Satt I Granen söker tonåringar som bloggar.


Hon behöver komma i kontakt med er iom sin C-uppsats på universitetet. Hon ska skriva om tonåringars skrivande på fritiden & det spelar ingen roll vad du skriver om. Gå till hennes blogg och hjälp henne! Klicka på bilden så kommer ni dit, ok?


 

bilden är tagen direkt från hennes blogg, och headern/designen där har Lady Dahmer gjort.


Tack på förhand!


//zill

Av Therese . - 3 februari 2012 06:30

Eftersom jag inte har så fasligt mycket att säga vid den här tiden på dygnet önskar jag er godmorgon tillsammans med Veiron på Nile City 105,6 - din kajplats i etern.


Av Therese . - 2 februari 2012 20:26

Apropå det här jag skulle företa mig idag..

Jag fick gjort 4 av 5 saker. Vilket ändå inte är illa pinkat, om jag får tycka. (och det fååååår jag!)


Nu är jag belägen i soffan, med myskläderna på & en av kattfjantarna liggandes bredvid mig. vad den andra fjanten gör vete17, hon hattar väl runt och gör bus, heh. Apropå kattfjantarna; på måndag kastreras dom (eller heter det steriliseras när det gäller honkatter?), fast det är dom lyckligt ovetande om i dagsläget. Kanske saker och ting återgår till det normala här i det zill:erska residenset efter operationerna. Man kan hoppas.


I övrigt... Härom veckan kollade jag på King Arthur, och där sjunger en kvinna en så himla vacker sång. Självklart vände jag mig till google & sedan rakt in på spotify. Vilken sång...? Jo, den här!


Ta hand om er!


//zill

Av Therese . - 2 februari 2012 16:53

När jag läste dagens horoskop i Metro kände jag att idag är dagen när det är dags att greja ihop saker som legat och göttat sig i väntan på att jag ska ha ork/tid/lust att faktiskt göra det.

Fast det hade jag iofs redan bestämt mig för innan jag läste horoskopet;


saxat från web-metro & sen gjorde jag det lite fint i paint.


Visserligen tror jag inte på horor i skåp, men just idag kändes det lite som en bekräftelse att det är dags nu. Jeppjepp.


...så nu ska jag hatta iväg & greja med det.


//zill  

Av Therese . - 2 februari 2012 07:06

...inte skulle väl jag bli sjuk, det är bara min kropp som halvstrejkar, som sagt.


Eller jag som vägrar bli sjuk..?

tricket är att inte känna efter för mycket...


Vi får väl se hur dagen fortlöper. Mellanskift idag.


Ta hand om er.


//zill 


Av Therese . - 1 februari 2012 23:11

Efter en ganska fin dag på jobbet & en mycket fin kväll hemma hos Alec:en i hans nya lgh är jag hemma.

Det gör ont innanför pannbenet och tröttheten ligger som ludd i hela kroppen.


Kanske att jag håller på den sk 'flunsan'? Kanske att jag borde tillåta mig att bli sjuk nån gång, så jag rensar systemet?


Vanligtvis känner jag sällan att jag har tid eller råd att bli sjuk, men nu börjar jag tröttna på att kroppen halvstrejkar.

Vi får väl se vad kroppen säger imorgon bitti när det är fags att kliva upp.


Ta hand om er.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards