zill

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Therese . - 20 mars 2012 22:23

Nomi attackgosar mig i soffan - hon har börjat med det nu på senaste tiden & jag säger inte nej.

Hon trampar över magen, upp över vänstra axeln, runt på ryggstödet och ner över höger axel, tar en vända på soffan och så kör ett par varv till...

Tills det hörs ett ljud inifrån toaletten; Neira hattar runt där inne. Då vänder sig Nomi om, sätter sig ner och kollar på mig med sina mörka ögon. Tittar på mig, lägger huvudet på sned & man ser att hon undrar vaffan syrran håller på med.


Fast hon går inte och kollar, utan hon sitter där & tittar på mig, öronen är något spetsade för att lyssna till Neiras utfall. Men man ser, att hon alldeles säkert undrar Matte, voffo gö ho på detta vise'?

 

Och jag, jag tittar tillbaka på tisseltatten som sitter där och undrar. Rycker på axlarna & säger att jag inte vet.

Därmed är frågestunden över och Nomi tar sig en extra sväng i nämnda varv för att sedan lägga sig kloss mot mitt ben.


 

Nomi i färd med att tugga lite på mina fingrar

18/3 -12


   

Neira bökade in sig under soffkuddarna & somnade gott

20/3 -12

Mina kattfjantar är dom bästa, bara så ni vet..!

//zill

Av Therese . - 20 mars 2012 07:13

Ni vet när man har levt med en artist så länge att man på nått sätt inte längre reflekterar över texterna och musiken?

Jag hade kommit dit med Lasse W. Jag hade glömt så många av hans gamla fina låtar, och så av en slump fick jag för mig att jag skulle leta rätt på en låt, förra veckan... Och det resulterade i att jag gottade mig i gamla skivor som Kom, Rusningstrafik och Dans Med Svåra Steg.


Och därmed har Lasse återtagit sin status som vardagspoeten nummer 1, i min värld.


 

finaste Lasse på lisebergshallen okt.-09

det är JAG som tagit bilden så sno den inte, tack.

 

//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards