zill

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Therese . - 21 mars 2012 15:27

När solen skiner, och avslöjar hur skitiga mina fönster egentligen är sitter jag här hemma och drar igång min gungande playlist på spotify och känner hur leendet går från öra till öra.

Känslan i kroppen är fin, i bröstkorgen är det någon som har hällt såpbubblor (eller kanske champagne?), och det är nästan att jag får hjärtsnörp för att Livet är så förbannat snällt just nu.


...och samtidigt sitter jag och är förundrad; jaså, är det så här det ska vara?


 

//zill

Av Therese . - 21 mars 2012 05:35

Jag är fascinerad över hur livet går sina egna vägar, och jag på nått sätt halkar med.

Just nu är jag tacksam över snällt det är emot mig, fast jag vet också att det är min egen förtjänst också.

Man kan välja att jinxa åt två håll; man kan tänka negativt & då blir det pannkaka av allt. Men man kan också tänka positivt & då helt plöstligt får saker & ting ett ljusare perspektiv.


 


Jag har på något sätt lyckats jinxa det hela åt rätt håll, och med det blir det lättare att gå. Dessutom är jag grymt imponerad över vändningen som blivit och jag fattar det inte, för jag var inte riktigt beredd på den. Fast oas så är det ju så det är; stressar man inte, så ser man sånt man kanske inte skulle sett.


Jag gillar't!


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards