zill

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Therese . - 27 mars 2012 22:17

Ahjo. När vi nu satt & mådde fint i solen på en bänk uppe vid Götaplatsen så började jag tänka på sommaren..


zill; Åh! Nu längtar jag till sommaren! Tänk att få ligga i solen på en filt i Azaleadalen tillsammans med dig, och ha med sig några kalla öl... Gött, hade det varit!

Han; Mhm...

*en stunds tystnad*

zill; ...och en grill att greja mat på!

Han; ...?

zill; Mhm, för man kan inte leva på bara öl & kärlek en hel dag, vettu.


~ ~ ~ ~ ~ ~

Det är ju i mångt & mycket sant. Öl mättar till viss del, men kärlek... Man kan nog inte bli mätt på den känslan. Mycket vill ha mer, är nog ett uttryck som passar ganska fint i sammanhanget.


//zill

Av Therese . - 27 mars 2012 09:08

Jag är fascinerad.

Här går man i sin lugna lunk och tänker att vissa saker tänker jag lämna därhän, för det skiter sig ändå.


Medan man går där, så kommer Någon och traskar rakt in i ens liv, tar ens hand och bara "hej, nu är jag här", ungefär som att det var väl det mest naturliga i världen.  

Jag var inte alls förberedd på det, jag tror knappt att det händer. Men det gör det.


Och jag tänker inte vara rädd för känslan.


Du är det hjärta som jag har väntat på.


 //zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards