zill

Alla inlägg under mars 2012

Av Therese . - 17 mars 2012 15:42

Det är ju trots allt Irland nationaldag, St Patrick's day.


Då får man ha illgrönt nagellack, eller hur?


 

en aning svårmatchat, men det löser sig!

 

Nu ska jag ta tag i resten av mig själv, en dryg timme kvar tills att jag ska vara hemma hos Mathilda för lördagshänget.

Jag har så fina vänner, mitt hjärta bubblar av känslor för Någon och snart är det vår på riktigt.

Jävlar i en liten ask vad jag älskar mitt liv just nu!


//zill

Av Therese . - 17 mars 2012 09:52

En sån jäkla fin fredag det blev. Mathilda & jag börjar lära oss receptet på lyckade fredagar. Fast mycket av gårkvällens måbra-känsla lyckades jag greja på egen hand. Typ.


Vad vi gjorde..? Vi var på ReKo's Töntpub uppe på Monaden (Chalmers), och så här såg det ut på ett ungefär;


mitt i norgehistorien.


 

soffchill


 

johanna:n som drar till Tyskland om en strax för att plugga


    

...och så mitt utomordentligt fina sällskap.

 

...och ni vet den där känslan av att bröstet ska sprängas (fast på ett bra sätt)?

Den är faktiskt ganska häftig.


//zill 


Av Therese . - 16 mars 2012 16:06

i'm feelin' great, i'm feelin' awesome

let me explain, you are the reason,

i think you're amazing

 

min generella åsikt är att vi borde ha skickat Danny till Azerbadjan i maj.

 

...that's what you are

 

//zill

 


Av Therese . - 16 mars 2012 05:46

Hm.

Jag är en smula trött, men jag överlever. Det är ju trots allt fredag. vad som händer efter jobbet vet jag icke, men imorgon ska jag iaf leka med fina vännerna. Känns bra att ha det planerat.


Igår var en bra dag, eller den BLEV bra. Det började med att jag insåg att en herrans massa av mina kompisar ska åka till Örebro i mitten av april. Sedan kom jag på att Måns & jag hade pratat om den här resan ett par dagar innan, och att jag ju skulla ha skickat anmälningsinfon till honom i onsdags senast, eftersom anmälningstiden gick igång 23.59 ionsdagskväll. Fan.

Så jag blev arg & frustrerad över att jag missat det, pga alla andra tusen miljoner saker som snurrar i skallen.

Men sen blev jag glad igen, för ett av dom däringa söthjärtana jag har som vänner... Hon erbjöd soffplats under nämnd helg, och därmed trillade min anmälan in ändå.


Vad jag ska göra i Örebro..?


Lossa tjälen såklart!!

Men nu, ska jag gå till jobbet.

Ha't fint.


//zill 

Av Therese . - 15 mars 2012 20:37

Alltså, den här rethostan är förjävlig. Jag börjar tröttna deluxe på den. Den håller sig okej på dagarna, men på kvällarna är den helt utan kontroll... Jag gillar't inte öht.

Lagom kul att sitta på bion igår och försöka kväva hostningar ungefär var 10:e minut. Allra helst när det kommer en hostattack sådär utan att man är beredd på det och man ska "svälja" den... Då låter det som man kvävs... och sällskapet bredvid sitter & småskrattar... Heja mig..!

 

tröttsamt skit...


Bion förresten... den var bra. Hamilton-filmen. Fast jag satt mest & tänkte på att Hamilton-karaktären är så mycket Gunvald Larsson (från Beck) att jag inte riktigt kunde tänka rätt. Och sedan insåg jag efter en stund att jag ju läste boken I nationens intresse för ett tag sen, och därmed inte blev jätteförvånad över hur handlingen gick. Och sen funderade jag en stund på att jag nog tycker att Stefan Sauk gjorde sig snäppet bättre som Carl Hamilton, än Mikael Persbrandt. Inte för att Mikael gjorde rollen dåligt, men ja... Ganska mycket Gunvald Larsson.


   

men, är det inte Hamil... nej, det är ju Gunva... näää! det är ju Mikael Persbrandt!

 

//zill



Av Therese . - 14 mars 2012 08:36

Är det här vettigt?!

Är det vettigt att hosta så man får träningsvärk i magmusklerna?! Va? Va? Ska're va så? Näää!


 


Jag börjar tröttna på den här hostan nu. Det är egentligen ingen speciell hosta, det är bara det att den retas, och det killar i halsen nästan hela tiden.


Och om jag fattar vädret rätt så är det antagligen pollensäsong på intåg... Ouff! Ahja, bara det går fort så äre ju lugnt, men inte om det blir som för några år sen; FYRA veckor utdragen pollenkli i ögonen.


den här, tillsammans med hassel och al gör mina vårar lite mindre mysiga 



Nåja, jag har inte bara gnäll; idag är det onsdag och i min kalender finns det saker planerade för kvällen! Känns himla fint!


//zill

Av Therese . - 13 mars 2012 08:41

Fick frågan häromdagen, vad som gör mig glad.

Det är en lätt, men svår fråga.


Mina guldklimpar till vänner gör mig glad alla dagar i veckan. Jag har förärats med de finaste människorna som finns. Men det har också tagit nästan 30 år att hitta dem. Den som väntar på något gott, vettni.


Jag blir glad av att tokdansa utan att bry mig i om folk glor eller inte, ni vet bara sådär rakt upp och ner och spatta ur totalt. Det kan jag göra med mina vänner. Men så har jag jobbat på den här osäkerheten sen nån gång i tonåren. Självinsikt, och ett distansierat perspektiv tar ett tag att bygga upp. Det gör mig också glad, att jag insett att man inte måste vara så inihelvete korrekt hela tiden.


När jag känner att jag utvecklas. När jag märker att jag tar till mig ny kunskap och är ödmjuk inför den. Att jag faktiskt kan utvecklas, både proffessionellt på jobbet och som person på hemmaplan. Fan, vad najs det är att hitta vägar & slippa stå och stampa. Hungern att vilja mer, den är jag stolt över.


och sen är jag naturligtvis glad över att jag är hel & ren & frisk - men det kan jag nästan liksom ta för givet när jag nu bor i den änden av världen jag bor i. Eller hur?


Och att jag har ett jobb. Som jag ska hatta iväg till nu. Ikväll är det tisdagshäng med finaste Alec:en. Bara en sån liten grej är ju anledning nog att känna glädjen.


//zill

Av Therese . - 12 mars 2012 19:16

(Petter - Satellites, cover på på Septembers Satellite från SMB 1:a säsongen)

 

Kom igen nu våren! Idag var en bra start, och jag gillar't, trots att det betyder att pollensäsongen är på ingång. Min erfarenhet är att det brukar gå ganska fort här på Bästkusten, kli i ögonen nån vecka, 14 da'r. Jag står ut, bara det blir varmare!


Med våren kommer känslan av att vilja skutta runt i solens varma strålar, men eh... med mitt Tjälis-knä<tm> är det antagligen inte nån bra idé... Iaf inte förrns rullgruset sopats undan.

Sedan är det andra känslor också, men dom är inte specifikt kopplade till just årstiden, utan mer till... eh... annat. Hrm.

Dock, låten peppar mig och jag vill att saker ska ta fart.

 

Mhm! Kom igen nu, let's do this..!


//peppad zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards