zill

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Therese . - 11 april 2012 22:51

Efter en ganska uppfriskande dag med Lärarförbundet har jag fått handlat lite förnödenheter inför helgen - Hej Örebro!, och lite annat jox.

Och som efter varje ombudsdag är jag totalt koffeinstissig. Har inte gjort annat än att suttit på röven och druckit kaffe hela långa dagen (förutom att göra det uppenbara på en ombudsdag; diskutera avtalsrörelsen, saker som rör oss förskollärare & annat matnyttig information).

Jag drack sista (halva!) koppen vid 15.30, och är fortfarande kocko i hjärnan. Varför lär jag mig aldrig?! Jag tål inte mer än typ 5 koppar, sen blir jag stissig och lätt illamående. Ouch. Jag är trött i ögonen, men kroppen är inte ett dug med på det här med sovandet. Svårt att ta min egen empiriska erfarenhet på allvar, månne?



    

[ bildkälla ]

känner mig lite som Nutty från Happy Tree Friends

(ni som sett serien vet säkert vad jag menar, och har ni inte sett HTF - DO IT!)

 

Nåja, jag ska släpa min koffeinstissiga lekamen i säng strax. Visserligen har jag sovmorgon, men ändå. Chanserna till att faktiskt somna är ju klart större om jag ligger i sängen, eller va?


//zill

Av Therese . - 11 april 2012 07:31

Dricker morgonkaffet i lugn & ro. Ska snart hatta iväg till ombudsdagen med facket. Kan bli intressant, med avtalsrörelsen i sitt slutskede (det "ska" vara klart nu till sista april, men om du frågar mig, så blir det inte det), och så tror jag nog att det ska pratas den faktiska planeringstiden kontra avtalad planeringstid - som alltid.


Räknade på min kalasbudget igår, det känns som att det kommer gå ihop något sånär. Kommer troligen få slänga in lite cash i ren panik i sista vändan, men vaffan?!, det får gå. Ska jag bjuda på fest, så ska jag fanimej göra det också.


Oh well. Mot Aschebergsgatan då, och facklig heldag.


Ha't fint.


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards