zill

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Therese . - 28 april 2012 12:52

Den här lördagen har liksom bara flaxat förbi. Men oas har jag fyllt den med sjukt mycket hemmapyssel; har diskat, tvättat (och hängt det rena), dammsugit OCH handlat. Sitter just nu och väntar på att lunchen ska bli klar.


Jag tar med andra ord ordentlig helg nu, och jag gör det med jädra gott samvete!

Nu är den enda planen att tagga upp inför årets KAHJ!


 

KAHJ 2011; här applåderas en av kockarna; mitt hjärta (fast då var han ju inte det, heh)

och det är lite ledsamt att han inte är på hemmaplan i år.

 

Och nu signalerar alarmet att lunchen är klar!


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 28 april 2012 09:19

Eh, ja. Kanske inte jättetidigt för dem som har barn och/eller saker planerade.

Men jag har varken eller. Iaf inte planerad verksamhet förrns i eftermiddag/kväll. Så vad gör jag uppe?


Jag vaknade helt enkelt för en timma sen av att jag var hungrig, samt att det lät som att nån av kattfjantarna rev en av garderoberna. det gjorde hon inte. Hon klättrade bara upp på den.


 


Det roliga är att hennes föräldrar gör exakt samma sak; jag vet att både Målle & Saga klättrar upp på bokhyllorna hemms hos Tuss för att få bättre överblick.

Och Nomi... Ptjaaa, hon vågar sig inte högre än upp på spisfläkten.


Nu ska jag minsann försöka vara lite effektiv & fånga den här dagen innan den försvinner in i sittningsrus i kväll.


//zill 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards