zill

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Therese . - 29 maj 2012 23:45

Har haft spontant kvällsmys med fina fina Mathilda. Hon kom runt 20-snåret och gick för nån halvtimme sen.

Hon kom hit för att hämta ett gäng med böcker, och då blev det visst kaffe & thé en sväng också.

Skönt att fylla lägenheten med lite prat och skratt.


Men nu är det jag som ska sluta mina små blå & sova så jag pallar jobbedagen imorgon.


 

Mathilda & jag på BeachGasquen, feb. -12


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 29 maj 2012 19:42

Sedan jag kom hem vid 17.30 har jag;


  • tvättat & hängt en maskin tvätt
  • ringt min faster & grattat henne på födelsedagen
  • ringt & kollat läget med min ömma moder som ligger i slutspurten inför sommarlov
  • gått igenom mina garderober och rensat ut det som ska iväg till Myrorna. Det resulterade i två IKEA-kassar, en vanlig pappkasse, samt en plastpåse fulle med kjolar, klänningar, byxor, t-shirts, blusar, hoodies & linnen. Dessutom har jag monsterpåse med skor och två kassar med pocketböcker som också ska med.
  • funderat på mathejsan, men inte kommit igång med själva lagandet.

Tänkte att ni ville veta, heh.


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 29 maj 2012 08:48

Konstigt att inte somna bredvid Griszly igår.

Har vant mig vid det; de senaste veckorna har vi delat säng i princip varje natt. Antingen har jag sovit ute på Hisingen, eller så har han sovit hos mig.

Men igår krockade våra åtaganden, och det gör dom troligen ikväll också.

Sånt som är, jag är inte ledsen över det. Bara eflekterar över att man vänjer sig jäkligt fort vid att ha någon på armlängds avstånd under kvällstid, och när han inte finns där så känns det lite konstigt & tomt.


Nåja, sena skiftet idag, så jag ska väl ta & slurka i mig sista kaffet, dona ihop mig och hatta till jobbet.


 

idag dricker jag kaffe ur Laleh-muggen, dvs den mugg jag fick av Mathilda i

födelsedagspresent som minne från Laleh-konserten den 20:e april


Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards