zill

Alla inlägg under maj 2012

Av Therese . - 13 maj 2012 10:19

Vaknade tidigt idag också. Och då gör man det enda rätta; slänger in en maskin tvätt, käkar frulle & lyssnar på efterhandssändningen av Melodikrysset med Anders Eldeman. Så gör man när man inte har annat för sig.


Veckans melodikryss är förövrigt ganska enkelt hittills. Några låtar kvar, men som det ser ut kan jag skicka in en rätt lösning. Tjohej. Och nu spelas visst Så Skimrande Var Aldrig Havet - Evert Taube. Den spelades på mormors begravning... Den är så vacker, men lite ledsamt är det allt. En så vacker sång är lite sabbad nu när den är ihopkopplad med begravning.


Annars kommer söndagen gå i längtans tecken. Mitt hjärta kommer hem inatt, efter en långhelg på Gotland. Tyvärr blir det så sent att vi inte kommer ses förns imorgon. Det får väl anses som okej ändå, nästa vecka är en futtig tredagarsvecka vilket ger en långhelg med kvalitetstid. zill approves!


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 12 maj 2012 08:59

God morgon!

Somnade alltså inte förrns vid halv två eller liknande inatt. Och ändå är jag uppe som en lärka (ehm, njaaaeeee...) denna arla lördagmorgon. Det har blivit en trend verkar det som de senaste helgerna. Kanske för att sängen är så förbannat tråkig, när jag ligger i den ensam?


Idag har jag en plan. Jag ska in till stan och stångas med GöteborgsVarvet. Jag blir trött bara av att tänka på det, heh. Näejrå. Eftersom jag nu bara ska ha grejer som jag faktiskt kan hitta i Nordstan behöver jag antagligen inte korsa Varvet. Förra året stod KattFan & jag i nästan en timma och väntade på en Padda-båt som kunde ta oss från Lejontrappan till Centralen, vanligen en promenad på ungefär 5 minuter. Huvva.


Jaja. Först; frukost & dusch tänkte jag mig.


Kärlek & Respekt


//zill


Av Therese . - 12 maj 2012 00:30

Klockan är 'natten' och jag har en stark känsla av att det bästa egentligen borde vara att krypa ner i sängen och sova skiten ur den här dagen.


Men jag har fastnat med arslet i soffan och kommer typ inte loss.

Förra fredags somnade jag ju i soffan, och borde således alltså kunna göra detsamma idag, men, nej. Idag fungerar det inte, troligen för att jag inte lagt mig tillrätta & börjat glo på teve, höh.


Nåja. Om jag går & sover kommer lördagen (som ju rent tidsmässigt redan är här!) snabbare och då är det bara 2 futtiga dagar kvar tills mitt hjärta kommer hem. Jag saknar honom så jag har hjärtsnörp. Usch!


Nehej; här kommer vaggvisor av två av mina favoritherrar;





















Med detta säger jag god natt till världen.


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 11 maj 2012 18:55

Tjolahopp, tjolahej - nu är det fredag eftermiddag... Eller kväll... När blir det kväll egentligen? Klockan är ju trots allt strax 19, så då antar jag att det är kväll ändå...


Hjärnan är halvmosig efter 3 sena skift den här veckan, varav två av dem var igår och idag. Men jag är inte den som klagar egentligen, nästa vecka är en futtig tredagarsvecka för min del.

Men när jag kom hem låg det ett mail från Lina i min inkorg som okej:ade mitt mat/duknings/betalnings-förslag till nästa lördag. AWESOME!

Då är det faktiskt "bara" servetter & ljus, och lite bilder till Karolina som ska grejas. (sen att jag själv måste klura ut vad 17 jag ska ha på mig, är en annan femma. jag har inte angivit nån klädkod, mest för att jag själv vill vara fri att välja vad jag känner för just då. och ehm... ni ser ju hur bra det går. hrm...)

Mamma ska skriva placeringskort och pappa ska tjåla murgröna. Dessa saker kommer sedan dimpa ner här hos mig nästa vecka. Fasen vad bra det rullar på. Känns helt galet att det bara är en vecka kvar nu. Jag började planera på allvar i oktober, och nu är det snart dags. Tossigt!


Det enda som solkar ner den här helgen är att mitt hjärta alltså inte är hemma. Han är på Gotland och leker med andra overallare. Det vore völ hyfsat okej om han kom hem i vettig tid på söndag, men det kommer han inte att göra. Så tidigast måndag eftermiddag får jag pussas igen. Känns helt fel att inte vara vid hans sida, och jag saknar honom satan. Blärgh..!


 

puss på BärseBack under fredagkvällen, Tjälis 2012


Äsch. Dags att ta ett par tag i hemmet nu, innan Denzler kommer förbi en sväng.


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 11 maj 2012 08:45

Varför tar båda mina favoriter i body butter-sammanhang slut typ samtidigt?!

Och dessutom långt före tvålen och parfymen i samma serier...?


Åååh! Jag antar att det är vad man kunde kalla ett riktigt I-landsproblem.



   

moringa body butter & Love etc... body butter, The Body Shop


...och när vi ändå är inne på samma spår; favoritparfymen från Björn Borg är också på upphällningen...


 

Love all Vivid Violet, Björn Borg


Why, oh why?!

Jaja, jag antar att jag får ta en shoppingrunda sen när lönen kommer.

Nu däremot ska jag ta mig ut i pisseregnet och gå till jobbet.


Kärlek & Respekt

//zill 

Av Therese . - 10 maj 2012 21:20

Ehm, alltså.

Jag VET att det har kommit ytterst få blogginlägg den här veckan. Det är dock inte särskilt konstigt. Jag har nämligen inte varit hemma särskilt mycket, och de stunder när jag faktiskt har det, har jag haft annat prioriterat än att blogga.


Livet går sin stilla gång här, det händer inte mycket mer än att jag jobbar, är med Klas, tramsar med kattfjantarna och räknar ner dagarna inför min fest - amagad!, det är bara 9 futtiga dagar kvar i åldern där man är 20-nånting.


Jag kommer mest troligen vara ganska låg framåt lördag eftermiddag, det är ju som jag sagt tidigare 3:e helgen på raken där mitt hjärta är borta tors-sön. Jag vet, det är inte så hemskt, om man sätter exempelvis Hanna & Tylers förhållande som jämförelse. Men ja, jag tycker att det är skitjobbigt. Och det får jag tycka.


Festen om 9 dagar... Matbeställning är mailad & klar (Lina ska bara okej:a den), placeringskorten är på gång, jag måste handla ljus & servetter, och murgrönan ska tjålas. Jag ska bestämma mig för vilken klänning jag ska ha & jag ska göra ett (desperat?) försök till att få ihop ett välkomsttal... Hujedamig.


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 7 maj 2012 15:08

Jag hade en sjukt låg dag i lördags. Jag kom inte upp ur soffan, ens för att äta. Jag hade ett sk Moment 22 här hemma... Jag ville inte vara ensam hemma, men jag ville ínte behöva röra mig utanför dörren och träffa folk.


Efter mycket om och men lyckades tillslut Tuss få upp mig ur apatin & iväg till Staden-på-schlätta.

Ett mycket bra beslut visade det sig. Bästa kvällen på länge, och det tog udden av saknaden efter mitt hjärta.

Det känns tungt att veta att det är en till långhelg (tors-sön) utan honom på hemmaplan på ingång. Den tredje på raken, och det känns hårt och orättvist.

Fast jag skulle aldrig be honom stanna hemma, iaf inte på allvar.

Jag gillar inte läget, men jag accepterar det

 

Nåja. Det är som det är. Efter den här månaden från Hell, kommer det vara lite mer tillsammans-helger.


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 4 maj 2012 19:37

Fredag alltså.

Jag har jobbat, kommit hem, pratat en sväng med mamman, ätit middag & nu har jag soffkraschat. Kanske borde hänga tvätten som fortfarande ligger i maskinen.

Jag har förätit mig på lösgodiset redan och snart sockerchockar jag kroppen ännu mer med coca cola.


Jag hade vissa planer för kvällen, men jag kan inte för mitt liv hitta den rätta knycken (tydligen saknar jag den, precis som Farbror Melker) för att komma igång med dem.


Istället planerar jag för tvätthängning, soffkrasch och om ca 40 minuter drar HockeyVM igång, med Sverige mot Norge i premiären.


Roligare än så här blir det inte.

Spacestation är troligen redan i full gång borta på Kårkällar'n, men eftersom jag har förra helgen i färskt (fläckigt) minne tar jag ledigt från allt vad studentliv & sexmästerivärlden heter. Tror det kan vara bra för mina stackars nerver.

 

på förra årets Spacestation i Azaleadalen under lördagens lekar

fotografen är okänd

Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards