zill

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Therese . - 12 juni 2012 19:53

Jag gjorde ju ett kort till pappas chefs son som tog studenten i fredags.


Det blev så här:


 


Han gick Estet/Musik, och då passade det ju himla fint med spillbiten med noter på. Student-texten och mössan är embossat med sammetsvart pulver. Namnet och datumet är bokstäver & siffror i kartong på klisterark från Panduro. Om jag är nöjd? Jajemen! (och det blev studenten också)


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 12 juni 2012 17:15

Ouff.

Behöver jag verkligen säga att jag behöver semestah?! Behöver jag det, eller va? Nä? Inte?


Okej. Men jag behöver det. Ungefär jätte-jätte-jättemycket!

Mina hjärna är mos, utvecklingssamtalen är inte klara ännu, och snart droppar alla ungarna av på sina semestrar. Det händer sjukt mycket på jobbet för tillfället också, och jag hänger inte med nånstans. Det blir en spännande höst, det här.

Vackraste Laleh får beskriva känslan av semestah-längtan!


Just nu vill jag leva, just nu!
Just nu vill jag känna, just nu!
Känna luften i mina lungor,
känna blodet som pulserar.
Känna ljuset i mina ögon,
känna tiden som passerar.


(och jag VET att det är Tomas Ledins låt från början, men Lalehs version är mjukare)


Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards