zill

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Therese . - 29 juni 2012 17:13

En vän ska på ett dop imorgon, och behövde sålunda ett kort att ge till pojken som ska döpas.


Så här blev det:


ljusblått baskort

mörkblått papper som jag vikt och skurit i så det gröna pappret går igenom vikningen.

det blåa & gröna pappret sitter ihop med en grön brad (sk jungfruben).

blommorna är stansade från ett mönstrat papper och sitter fast på 1 mm 3D-kuddar.

spetsen sitter fast på baksidan av det mörkblå pappret mha dubbehäftande tejp.

texten är självhäftande skumbokstäver

 


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 29 juni 2012 14:58

Ja, alltså. Jag jobbar nästa vecka också innan semestern drar igång.


Bara det att då blir det en 'fredags-onsdag'. Har kompat ut torsdag & fredag. Vad ska jag med typ 27 timmars komp, om inte använda dem när jag nu har möjlighet? Och trots att jag då tar två jobbedagar, så kommer jag ändå ha typ 10 timmar kvar..! Jeppers!


Nåja. Planen för resten av dagen; greja ett kort till min vän Alec som ska på dop imorgon, sen ska jag nog mysa tusen miljoner massa med mitt hjärta; på söndag åkar han till Ön med stort G och representerar Göta på årets politikervecka i Almedalen och är alltså borta hela nästa vecka.

Vi kan väl säga helt kort att jag inte gillar läget, men jag accepterar det. Hrm.


Mhm, det är väl det som sker just nu.


 

puss på BärseBack!, Tjälis 2012



Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards