zill

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Therese . - 31 juli 2012 23:21

...och aldrig kommer den åter

(jag lånar en titel av Jonas Gardell som rubrik ikväll)


Jag är himla nöjd med dagen idag; dammsugen lgh, putsade vitrinskåpen, och torkade av diverse skåpluckor.


Och dessutom kom jag iväg och simmade borta på Valhalla. 1000 meter idag igen, och idag kändes det faktiskt ganska lätt. Jag är lite smått stolt över att jag kom iväg utan Mathilda som dragplåster, för mig är det en liten hint om hur bra jag kommer kunna hålla i det "på egen hand".

Jag har dessutom tagit mig en extra funderare på Kristinedal, och är inte lika säker på att jag tycker det är en bra idé. Ska vänta med att signa upp mig där, tills jag ser hur höstschemat ser ut med vattenjumpa osv... Just nu ser det nämligen ganska skralt ut, om man ser till årskostnaden för medlemskapet där; 3200:- /år.


Så var det med det. Morgondagen bjuder på optikerbesök, spännande.


Ta hand om er.


Kärlek & Respekt


//zill



Av Therese . - 31 juli 2012 13:04

Redig tjeja idag; dammsugen lägenhet, putsade vitrinskåp & avtorkade skåpsluckor på lite random ställen. Tanken var att moppa också, men det är lite för mycket prylar på golvet som måste flyttas på för att jag ska palla med det.


Nu däremot är jag trött, och regnet hänger i luften.

Planen för idag är att ta mig förbi Kristinedal och fixa medlemskap, och så simma. Om det blir på Valhalla tillsammans med Mathilda, eller om det blir på Kristinedal när jag ändå är där, återstår att se. Höh.


      


För tillfället dricker jag sista kaffeslurken som blev kvar efter frukosten och så funderar jag på lunch-hejsan. Vore fint om jag kunde få i mig käk en bra stund innan simningen.


Imorgon blir det optikern igen, men jag är ganska tveksam till linserna. Om mitt vänsteröga trilskas lika mycket då, som det gjorde senast jag var där så är det ingen mening med det hela. Då får jag lösa synen på annat sätt.

Vi får se, helt enkelt.

 

pilligt värre...


Med detta soffkraschar jag en stund och gluttar på OS.


Kärlek & Respekt


//zill


Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards