zill

Alla inlägg under juli 2012

Av Therese . - 17 juli 2012 10:32

Ankomsten till Halmstad i söndags firades med cykeltur & mumsig glass! Semester it is!

 
Av Therese . - 15 juli 2012 13:35

Vakna sent, och ta det lugnt.

Om en strax blir det avfärd mot Halmstad. Ska bli ganska göttans att slippa Gbg under Gothia.

Många som inte bor i Götet tycker att Gothia är en bra sak, det stärker Gbg's varumärke osv..


Men dom slipper ju trängas men svettiga fotbollslag på spårvagnar och alla annan plats i stan. All negativ statistik skjuter i höjden under Gothia; våld, påhopp, rån osv osv..


Så. Jag & Griszly tar vårt pick & pack och emigrerar. 


Får se vad Halmstadsveckan bjuder på för skoj.


Ta hand om er!


//zill

Av Therese . - 14 juli 2012 11:38

Gårkvällen var underbar! Lasse levererade, som vanligt. Mer rockigt än vanligt, men vem bryr sig..?

När han drog igång Kom Ihåg Mig ringde jag Pline och jag kan bara gissa hur förvånad hon lär ha blivit när hon fick Lasse rakt in i örat. Min fina, fina Pline. Jag tyckte att hon behövde lite Lasse live. Jag hoppas (och tror) att hon håller med mig.


Fick några riktigt fina bilder, tillomed av sån kvalisort att jag nog kommer förstora upp dem och rama in. Ibland har man tur med kameran.


...nyponbuskar, nyponbuskar. hela vägen nyponbuskar

(Söndermarken) 

(c) Therese 'zill' Söderström

 


//zill



Av Therese . - 14 juli 2012 09:19

Lasse W, Hugger I Sten (120713, @ Trädgårdsföreningen)

 
Av Therese . - 13 juli 2012 15:02

Fredag.

Regnet har ömsom droppat, ömsom vräkt ner över Göteborg idag.

Det verkar inte särskilt lovande inför konserten på Trädgår'n ikväll. Det är världens bästa Lasse som ska avnjutas tillsammans med Thilda & Martin.

Senast jag såg Lasse var på Lisebergshallen i oktober 2010, och det var helt sjukt bra.


 

Lasse på Lisebergshallen, okt -10

(c) Therese 'zill' Söderström

 

Jag bara hoppas att kvällen inte blir en upprepning av Zinkensdamm 2008, då regnet verkligen öste ner hela kvällen, och man var blöt ända in på huden trots regnjacka och andra vettiga kläder. Jag säger inte att det måste vara helt torrt, men uppehåll vore himla fräsigt.


Som uppladdning har jag (självklart!) dragit igång min Lasse-playlist på spotify. Jag önskar bara att han spelar flera gamla godingar, men jag tvivlar. Han kör väl sina nyaste dängor...


Men om han klämmer in Farväl Jupiter, Att Fånga En Fjäril, Stort Liv, Kom Ihåg Mig, Jag Vill Gå Hem Med Dig eller Kom Änglar då blir jag jävligt glad!


//zill

Av Therese . - 13 juli 2012 13:45

Mitt grattiskort till familjen Spiderchick, som i dagarna välsignades med en lillebror.

Av Therese . - 12 juli 2012 13:12

Kortis-inlägg.


Katterna är donade, jag är donad & nu drar jag in till stan. På schemat står Specsavers & apoteket. Kanske SciFi-bokhandeln också, om jag känner för't.


Jag har dessutom pysslat ett kort, resultatet kommer upp sen, lovar!


Tjingeling!


kass webcam-vink, maj -11  


//zill

Av Therese . - 12 juli 2012 10:06

Kosmopol 070803, Tuss fotade


Om allt går väl på Specsavers i eftermiddag kanske det är så här jag kommer se ut i fejat framöver.


(hint; inga glasögon!


Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards