zill

Alla inlägg under juli 2012

Av Therese . - 2 juli 2012 21:34

Trött & less.

Längtar oändligt till semestern, men först ska det jobbas två dagar till.

På onsdag ska jag dessutom äääntligen träffa en av mina äldsta vänner, vi har gått tillsammans i snart 11 år.

11 år fyllda med mer än vad vi nånsin kunde tro. Vi träffas inte särskilt ofta, men det är lika bekvämt och naturligt varenda gång. Och nu ska vi äntligen ses, i "min" stad dessutom. Shit, amagad vad jag längtar!


 

extremt pixlig bild på oss när vi blåser såpbubblor i Vasaparken 12/4 -06

 

Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 2 juli 2012 08:35

Ehum.

Jag somnade ifrån matchen igår. Tror inte ens att det hann gå 20 minuter in i andra halvlek förrns jag sussade på soffan. Och vaknade 01.35 i ett mycket förvirrat tillstånd (ni vet sådär som man blir när man somnat nånstans där man inte tänkte sig).


Iaf, vad jag har kunnat läsa mig till på fejjan nu på morgonen är att Spanien vann, med 4-0. Och det är ju helt okej, typ.


Nåja, dags att dricka upp kaffet, dona ihop sig och gå & jobba; 3 dagar kvar, sen semestah!


 

2010 skålade jag in semestern på balkongen redan 2 juli


Kärlek & Respekt


//zill

Av Therese . - 1 juli 2012 20:28

Sitter hemma i soffan & laddar inför fotbollen.


Det är ju trots allt EM-final och ett av mina favoritlag (jag har ju som ni kanske minns, haft 4 favoriter den här EM:et).


Har iaf hängt ett par timmar med fina Thilda, lämnat extranyckeln och lite sådär. Fräsigt värre, eller va?


Nåja. Dags att dra igång teven... HEJA SPANIEN!!!


 

Amore y Respeto


//zill

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

* Jag stöder Spanien ikväll


Av Therese . - 1 juli 2012 13:43

Är hemma i lägenheten.

Gårkvällen blev ett spontant öhleri i glada vänners lag. Vi hamnade efter mycket om & men på Mitt 2 hem, ganska långt upp på 2:a lång. Stämningen är fin där, ölen hyfsad billig (39:- för 40 cl Sofiero på tapp & 49 spänn för lika mycket Krusowitz) och servicen är helt okej. Runt 23 ringde Griszly och undrade vart vi var, och det hela slutade med att när stället stängde vid 01 mötte jag upp honom vid Valand. Natta-mat på BK & sen ut till Hisingen.

- det gäller att passa på när man inte kommer ses på en dryg vecka, hrm!


Så, nu sitter jag som sagt här hemma. Har tvätt i maskinen, bubbelvatten i flaskan & "blandad kompott"-listan på spotify. Om några timmar ska jag hem till Thilda & söndagshänga lite. Känns helt okej som uppladdningen för de sista 3 jobbedagarna.


en hel del sånt här har det varit senaste dagarna också...  


Kärlek & Respekt


//zill



Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards