zill

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Therese . - 1 augusti 2012 16:48

Inget roligt besked hos optikern idag - det blir inga linser för den här tanten...

Mitt vänsteröga fukkade upp ungefär direkt, och därmed tog jag, i samråd med optikern, beslutet att skippa linserna och greja nya glajjer istället.


Och det blev ett par redigt snygga, och eftersom dom har en kampanj så här på sommaren att man kan få solglasögon med rätt styrka på utan extra kostnad så fixade jag det också. HAH! 2 snygga glasögonpar för det facila priset 3745:-... Det är alltså billigare än vad mina nuvarande glasögon (bågar + glas) kostade när jag köpte dom för sådär 4½ år sen. Tack, SpecSavers på Kungsgatan/Gbg! (...och där blev det lite smygreklam, hrm)


 

ett par såna här bågar (om jag minns rätt)


Nåja, pga detta shoppade jag på Panduro, och sen åkte jag hem och tröstpysslade lite. Två kort blev det; ett födelsedagskort till min kusin som fyller år nu i veckan, och ett annat random kort till en vän som jag inte träffat på länge. Ni får som vanligt se resultaten sen, när de kommit fram till resp. person.


Jepp, jepp, så kan det vara.

Nu; äta nånting, glömde av mig under pysslandet.


Kärlek & Respekt


 

Av Therese . - 1 augusti 2012 09:18

Idag är det den 1:a augusti, och helt plöstligt har nedräkningen till jobbstart börjat ordentligt, fast jag gör det tyst, för jag vill lura mig själv att det är låååångt kvar. Det är det inte; jag börjar på måndag igen.


Men jag tänker inte ligga i leran och sörja, det är flera dagar kvar och på fredag kommer finaste Tuss hit! Känns som en bra avslutning på den här semestern, som mest har innehållit slappa dagar och mycket mys. Trots en jäkla massa regn känner jag att det finns energi att hämta ur den här sommaren.


sommarlunch med föräldrar + morfar, 7/7 -12  


Nåja. Dags att käka frulle, jag ska vara ute ur lgh om sisådär 40 minuter & här sitter jag i underkläderna och lullar... Heja mig.


Kärlek & Respekt


//zill

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards