zill

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Therese . - 16 september 2012 22:44

Jag är tokigt trött efter en mycket, mycket fin helg.

Den startade med typ 2 timmars gung & genuin glädje på Liseberg tillsammans med Karro & Sandra till tonerna från bästa Kaptenen. Efter detta tog jag mig upp till Monaden och skrattade med fina MN6:are.
 Hemma runt 2-½3, och var trött, men på mycket gott humör.


Lördagen startade runt 10, och ut till Lunden för att hjälpa Tjalle att bära kartonger upp i hennes nya lägenhet. Mycket fint ställe, och jag förlorade en Yatzy-omgång. Efter att ha agerat bärhjälp åkte Griszly & jag hem till mig för att greja ihop oss inför MN6's asp-sittning. Upp till Monaden igen, alltså.

Det blev en sittning med mycket skratt (det tenderar till att bli så när man sitter på samma bordsände som Jalgot, Griszly & Gastro, och dessutom har Efraim en armlängd bort), god mat och ganska fina gyckel. Gastros spontangyckel där han gjorde en re-make som Hans Villius på 'Balladen om Theobald Thor' var bland det bästa på länge!

Efter sittningen drog jag en PC mot Terror, både med och utan glasögon... En upplevelse som var sjukt rolig. Det bästa är att vi båda ser ungefär lika illa... Inte många kapsyler som hittade rätt, höh.


Dagen idag har varit mcket soffhäng, en sväng till ICA och en mycket god söndagsmiddag; fläskfilé, ugnsstekt potatis, svampsås & ärtor. Mums-fili-nam-nam!!

Och nu... Nu sitter jag här, slösurfar, halvglor på 'Mördare Okänd' och väntar på att höra av Griszly som åkte hem för en timma sen.

Imorgon kör en ny jobbevecka igång, och jag har några samtal att ringa. Främst till SpecSavers. Det är väntevecka nummer 7, och jag börjar tröttna rejält.


Ta hand om er.

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards