zill

Alla inlägg under oktober 2012

Av Therese . - 21 oktober 2012 22:32

Ungefär så sa helgen.

Jag sa hej till fredagen & snart är det dags att vinka hejdå till söndag kväll.

Jobbeveckan drar igång oförskämt tidigt; jag öppnar & ska alltså vara på jobbet 6.15

Men det gör inget. Jag har mitt hjärta bredvid mig och det är bland det bästa som finns..!


På teve rullar dåliga deckare, Batman-filmen (igen!), och balndat skit... Som vanligt på söndagkvällarna.
 Apropå teve - imorgon är min kompis Linnéa (eller Tjalle, som hon oftast kallas) med på Vem vet mest? på SVT2 Det är skitkul ju, så jag vet iaf vad jag ska göra klockan 19 imorgon, höh.


Ta hand om er och jag önskar er en finfin fortsatt söndagkväll och en bra start på arbetsveckan imorgon bitti.


 

Av Therese . - 20 oktober 2012 16:03

Efter kursen med tema julkort, som jag var på förra helgen så har jag tänkt in att jag kanske ska börja med årets kort snart, så man inte sitter & stressar ihjäl sig.


Därför gjorde jag slag i saken idag.

Drog igång jul-listan på spotify och satte igång & nu sitter jag med 4 klara kort... Och jag har räknat ut att jag har 16 kvar, höh. Det var med andra ord en helt riktig tanke det här, med god framförhållning, eller vad säger ni?


Det är alltså vad jag har pysslat med de senaste timmarna, med avbrott för ett telefonsamtal med mamma.

Nu är det nog dags att käka nånting, så får vi se vad resten av den här eftermiddagen/kvällen har att bjuda på.


Ta hand om er.


 


Av Therese . - 20 oktober 2012 12:17

Fick en beställning på ett födelsedagskort. En kompis vars flickvän fyller 25 och han ville ha ett unikt kort till henne.

Jag fick lite bakgrundsinfo om henne (hon gillar rosa & ljusblå, blingbling. min kompis ville ha med lite hjärtan för att visa hans känslor...) och så här blev resultatet:


 


Bokstäverna är i trä, och färgade med lila stämpelfärg från VersaCraft. Det blå bandet är ett galgband (kolla Annes inlägg om hennes samling) som jag klippt av & sparat (det är en sjukt bra grej att skapa detaljer med!). I övrigt har jag använt en mönstersax för att göra det prickiga pappret lite mjukare i kanterna.


Min kompis blev nöjd, hoppas bara att hans tjej blir detsamma.


 



Av Therese . - 20 oktober 2012 11:58

Veckorna springer förbi..

För några veckor sen blev mina kompisar föräldrar till en liten flicka, och jag kunde inte låta bli att göra ett kort till dem;



Jag är mycket nöjd med resultatet, och Baloo & Bobbie blev glada. Det är det som räknas.


   

Av Therese . - 15 oktober 2012 18:59

När jag kom hem ställde jag ett alarm för att komma ihåg att gå ner till min brf-exp. som har öppet varannan måndag mellan 18 & 19 (jag vet! så. attans. fattigt med tid).

När alarmet ringde tänkte jag "ahjusste! nu ska jag gå ner till exp:en. ska bara greja klart den här grejen först". Tror ni att jag har varit nere på exp:en nu då? Nej, för det tappade jag bort i den där grejen jag skulle fixa först.


Jag börjar bli rädd för mig själv, och mitt så jävla kassa minne. Jag glömmer saker, fyller hjärnan med skräp och jag börjar bli orolig. Varför kan jag inte komma ihåg såna här viktigheter?


Så nu sitter jag här igen... Två veckor till nästa öppet-tid och jag kommer aldrig få den där tvättstuge-ploppen, eller den där extra entré-ploppen. För det trillar ur skallen inom 5 minuter.


Fy fan. Jag tror jag är ibehov av vila. Min hjärna kokar snart över.


 

Av Therese . - 14 oktober 2012 15:15

Woah!

Ännu en söndag i det zill:erska residenset.

Har vart en ganska fin helg; i lördags var det kortskaparkurs med Anki, och sen fira Thildas lillebror som fyllde 18 för några veckor sen. Efter det hattade jag upp till Monaden och lekte med (mestadels) MN6:are på eftersläppet av deras kräftsittning.


Det har inte hänt så mycket.

Jag längtar nog mest till januari, och till utlandssolen på Lanzarote.


om, nom nom, nom!


 

Av Therese . - 10 oktober 2012 23:11

Griszly glömde/lämnade kvar sina chokladöverdragna jordnötter här häromdagen. Det passade mig alldeles utmärkt, hrm.

Inte för att jag har käkat upp allt, men en halv påse eller så, iaf. Nåja, sånt som händer när man får socker-sug, och dessutom finns det 1½ påse kvar i kylen.


Men, det jag tänkte på när jag nu satt och knaprade i mig jordnötterna var att jag omedvetet (eller långt bak i skallen vetandes?) åt en färg åt gången; först alla gula, sen alla blåa osv, osv. Nu, när jag tänker efter gör jag likadant med M&M's och vingummin också. Ofta börjar jag med dom som det är färst* av, också.


Är det sorteringsfjanten i mig som spökar eller gör fler så här..?


Intressant grej så här på onsdagskvällen iaf... Höh.


jag började med alla gula, och avslutade med alla bruna den här gången  


 


* färst, böjning av få (som i antal); få, färre, färst    <--- bevis från SAOL

Av Therese . - 10 oktober 2012 21:21

En kompis till mig hade ett par tvilling-kusiner som fyllde år nu i början av oktober. För att gratta dem på deras dag beställde hon kort av mig.


Så här blev dom;


hon som fick det här kortet går någon form av modelinje på gymnasiet


  ...och hennes syster går fordon.  

 


Hade förhållandevis fria händer, men fick lite färg-förslag och lite bakgrund om födelsedagsbarnen.

Jag var himla nöjd, min kompis var himla nöjd, och jag hoppas att tjtjerna som fick korten också blev nöjda.

Dessa kort hamnade tillslut ända uppe i Norrland, det ni!


 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards