zill

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Previously in 2012.

Av Therese . - 31 december 2012 10:33

 

Januari drog igång med fest hos Deni på Ättehögsgatan. Panikångest. Skit & pannkaka.

Jag var ganska glad ändå, jag trodde mig ha hittat en källa till trygghet.  Dessutom var jag på hemmafest hos Piff.

jag vann quiz:et på festen         


Februari kom & gick. Min mormor gick bort den 4:e, och det var ett hårt slag, om än väntat. Thilda & jag körde spontana fredagar, och blan annat hamnade vi på BeachGasquen uppe på Chalmers. Det var då jag på något sätt TRÄFFADE Griszly.

 
  Philip, jag & Thilda i insläppet

 

Mars. Mormors begravning i början av månaden, tung, men ljus.

Veckan efter gick jag på första dejten med Griszly, vi åt på Lilla London & så gick vi på bio; Hamilton. Månaden rullade på, och den 25:e bestämde vi att vi nog var tillsammans. Dessutom var jag på en fin kväll hemma hos Alec:en


finns det inte tillräcklig soffplats, får man hänga i sängen   

 

April kom som en vårvind och saker & ting började falla på plats när det gällde min 30årsdag i maj. Jag fick min 30årspresent av Mathilda; vi gick på Laleh och jag njöt.

 

precis innan konserten på scandinavium. 


Den här månaden åkte jag till Örebro också, och lossade tjälen tillsammans med flertlet fina göteborgare. Det var en sjukt fin helg, så här fint hade jag det;

 

griszly & jag i Kärlekslandet, Örebro.

 


Maj månad svepte in & det enda jag tänkte på var egentligen min 30årsdag. Men innan jag firade födelsedag tog jag bland annat en spontan svängom till Skövde, där jag satt & ölade tillsammans med finaste Tuss (och andra fina Skövdeiter)

jag & Tuss på Bishop Arms, Skövde


Dessutom kulminerade 7 månaders planering i min 30årsfest uppe på Henriksberg. En av de finaste kvällarna det här året...

jag & Laleh-muggen <3


Sommaren började krypa fram i Juni. Vi nationaldagscapsade på OH, och firade midsommar ute i Aröd hos Tjalles föräldrar. Jag badade första (och enda) gången i år.

midsommarstången på jobbet.


i Aröd var rabarber-hattarna the grej of the day.


Den 18:e tände jag ljus för min farmor, på 20-årsdagen av hennes bortgång.


Och så kom Juli. Semester! Jag tog en snabbtur upp till Nynäshamn & firade Håkan som fyllde 40. Vi emigrerade under Gothia Cup-veckan och stack till Halmstad. Underbart lata dagar, med cykelturer & en sväng till Gekås/Ullared.

                   


Vi gick på Queens och firade fina Mathilda som fyllde år;

 


Och så såg vi Lasse W på Trädgår'n. Fina, fina Lasse!

 

(c) Therese Söderström 2012


Augusti kom med jobbstart och jag var tveksam. Men skam den som ger sig, liksom. Jag beställde nya glasögon (men fick vänta till början av oktober på dem). Den tyngsta dagen i augusti var när jag tog beslutet att ta bort Nomi. Hon var sjuk med latenta blåsor och konstigheter i munnen, så jag släppte henne till de sälla jaktmarkerna med oändligt mycket möss.


       

nomi-hjärtat i väntan på veterinären.

 


Och så blev det September. Jag gick & såg älskade Kapten Röd på hans turné-avslut på Liseberg. Helt sjukt bra, var det.

 

(c) Therese Söderström 2012

 


I slutet av månaden bokade vi dessutom resan till Lanzarote. Hit åker vi i januari 2013.


Sun Royal, i Playa Blanca.

 

Oktober, alltså. Jag bestämde mig för att gå vidare till en ny arbetsplats. Det hände liksom inte så mycket, egentligen. Det rullade mest på. Jag var på trevliga AW:s med gamla skövde-kompisar.

Luvan, Denzler & Zazza på Bishop Arms i början av oktober 


November kom & gick ganska obemärkt. Jag var & kollade på Henrik Fexeus tillsammans med Tjalle, C-J & Griszly i slutet av månaden. Innan dess träffade jag bästa Pline (och hennes bästa Dennis!) för en fin fika med skratt och allvarligheter.


          



...och så är det December. Magsjuka 2 vändor. 11 dagars julledighet. Firande hemhemma, en kort sväng till Halmstad & 2013 blir inskålat tillsammans med fina MN6:are hemma hos Stina/Proton.


Så.

Vi ses på andra sidan, ok?

 

 

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese . - 28 mars 2016 12:31

Ni hittar mig numera på: http://nouw.com/zilliceter         Tack & hej ...

Av Therese . - 28 mars 2016 11:28


    Jag såg en dokumentär på Netflix igår, om våldtäktskulturen som frodas på universitet och colleges i USA. Det var helt en helt igenom vidrig dokumentär, om hur unga kvinnor som blivit utsatta försökte få respektive skola att ta tag i deras...

Av Therese . - 28 mars 2016 10:21


Ledig måndag. Händer inte så himla mycket, förutom att jag ska ha möte med min förening...       Skulle haft det i lördags i samband med internfest, men festen blev inställd & därmed även mötet. Så då flyttade jag mötet lite hastigt till i...

Av Therese . - 26 mars 2016 19:07

Pappa och jag var ju på Mallorca förra helgen. Känns galet att det redan är en vecka sen vi var där, men så är det ju; time flies. Det blev några bilder, men jag får inte lägga upp några på pappa. Jag frågade om jag fick, han sa nej, och det respek...

Av Therese . - 26 mars 2016 15:31


Igår firade vi 4 år tillsammans..!   Middag på ölrepubliken, och sedan bio. Den 7/4 är det 100 dagar kvar tills vi gifter oss. Känns helt sjukt.   en av de första bilderna på oss -  en av mina absoluta favoriter tagen på campus i Örebr...

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards