zill

Alla inlägg under december 2012

Av Therese . - 16 december 2012 12:10

Det här måste väl vara en av de snyggaste julgranarna ni har sett nånsin?!

Vi (mestadels min kollega) pysslade den tillsammans med avdelningens alla ungar, och vi har fått massor av komplimanger för den.



lite beskuren och namnade pysselgrejer runt om är bortklippta - vill ju bara visa granen!


Som sagt, glad 3:e advent!


  


Av Therese . - 16 december 2012 12:00

Jag har några stora favoriter  när det gäller julpsalmer...

Den ena är Härlig är jorden. Den andra är O helga natt.


I min jul-lista på spotify har jag en så himla schysst version av Härlig är jorden med Ital Skurk


 

Ital Skurk


Och med det detta önskar jag er en fin & god 3:e advent.


 


Av Therese . - 13 december 2012 10:22

Jag vaknade strax innan 05 imorse. Dert som väckte mig var kräksjukan.

Alltså ligger jag still som en pinne i soffan, myser med katten & glor på Gina & Kodjo i årets musikhjälp från Malmoe.


Och så slösurfar jag på FB (och alla andra sidor jag kan komma på).

Hittade den här videon;



Himla sött ju!


Hoppas ni mår bättre än jag gör...

 

Av Therese . - 10 december 2012 17:45

Alltså. Den här tröttheten slår knut på mig.

Jag räknar ner - nu är den här måndagen jobbad, alltså är det bara 9 dagar kvar. 9 futtiga dagar kvar tills jag går på efterlängtad julledighet i fina 11 dagar.

En julledighet som jag dessutom startar genom att åka hemhem tillsammans med Griszly.

Ska bli så göttans att visa honom min hemstad, mitt hemhemma. Även om Nifen Town är en sommarstad, finns det en charm med vintertiden också. 


Strunt samma. Egentligen vill jag bara krypa ner under en filt tillsammans med honom, kolla på meningslösa serier, och ta nya tag en annan dag.


(förlåt om jag mest gnäller för tillfället)


 

Av Therese . - 9 december 2012 15:51

humor...?


Nej, roligare än så här blir det inte denna söndagseftermiddag.

Jag har inte mycket att fylla på med, och dessutom har jag en huvudvärk som knackar på. Ouff!


Ha en fortsatt fin söndag & god 2:a advent på er!


Kärlek & Respekt

   

Av Therese . - 6 december 2012 18:12

Och det blev torsdag den här veckan också. Med 8-10 minusgrader, sol och ingen vind alls.

Lägenheten har fått en chock av kylan och för tillfället har jag sådär 17 grader varmt här hemma, när tempen brukar ligga runt 21-23. Det ÄR skillnad.


Dagen har varit... sådär. Stress & irritation. Saker har helt enkelt inte flutit på idag och det är nånting som skaver i skallen.

Jag hade således sett framemot att sjunka ner i soffan tillsammans med mitt hjärta och bara vara. Men. Han ska på ÖHK, och jag kan inte följa med på det. 

Så, jag sitter i en ljummen lägenhet, med en katt som inte vill vara social, och känner mig ganska trött. Ungefär som ett utsketet plommon/en påse skridskor/ett par sladdriga vantar.

Den här dagen kommer jag inte sakna när den är över.


Hoppas att ni har det bättre på era håll.


Kärlek & Respekt

 

Av Therese . - 5 december 2012 21:47

Jag kan nog anse kvällen som produktiv.

Tvätt har blivit ren, (ordentlig) middag har lagats. Disk har diskats, och jag har pysslat lite kort.


Men nu.

Nu sitter jag här i soffan & den stora tröttheten slog mig i skallen. Visserligen är klockan snart 22, så det är ingen konstighet egentligen, så sett. Men ja. Har ändå vart alert hela dagen & kvällen... Och nu... Ouff!


Jag antar att det är mörkret som börjar sätta sina spår.


Kärlek & Respekt

 

Av Therese . - 3 december 2012 16:46

Och nu är det december igen. Hujeda mig, vad det här året har gått fort. Fattar det knappt, om jag ska vara ärlig.


Helgen som var bjöd på julklappsköp, Lisebergsjul med frusna fötter som resultat och så 90-talskväll på Henriksberg. Och advents-stök såklart.


I fredags körde jag julklappsköp deluxe. Handlade det ena, andra & tredje. Flera av klapparna jag köpte var dock till det HÄR eventet och inte till barnen i min kompiskrets. Känns fint att få glädja ungar som kanske inte annars ser nån mening med julen alls på grund av olika anledningar.


I lördags gick jag således och lämnade in dom där julklapparna innan jag mötte upp Jameson vid Korsvägen och så tog vi några timmar i julparken på Liseberg. Mysigt, men kallt. Följde med henne hem en sväng och sen hem till mig för att jag skulle peppa mig till 90-talskvällen på Henriksberg.

Jag ska ärligt säga att jag inte var det allra minsta pepp på det, men lyckades ta mig i kragen och komma iväg.

Och vet ni? Jag hade galet roligt!! Får låta det vara en påminnelse till mig själv nästa gång jag har svårt att hitta peppen.


Gårdagen var degig. Sov till och från, men när vi väl kom hem till mig drog jag igång det årliga "stöket" - julgardinerna upp, julstjärnorna & ljusstaken på sina platser. Katten "hjälpte till" genom att jaga gardinerna, och hoppa ner i jul-lådan hela tiden. Bakade dessutom en saffranskaka.


Idag... Idag har det snöat nästan hela dagen, tempen har legat på stadiga 6-8 minus och ungarna har åkt stjärtlapp på jobbet. Tjohej. Nu är det 3 veckors nerförsbacke innan julledigt! Fan, vad jag längtar.


Kärlek & Respekt

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards