zill

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Therese . - 6 mars 2013 19:08

Det händer saker ganska fort nu...

Det ljusnar tidigare på morgnarna och ljuset stannar längre på eftermiddagarna. Veckorna svischar flrbi och imorgon är det redan torsdag... Igen. 

Och i måndags var Griszly & jag och tittade på ett radhus... RADHUS!

Vi har budat, trots att vi inte fått svar från banken om lånelöfte än, men vi tänkte wth?! Lika bra att tuta och köra.

Så idag har jag ringt till Handelsbanken för att elda på dem lite, och i Nifen Town kan de inte ge oss något löfte eftersom de inte vet hur marknaden ser ut här i Gbg. Så nu har de skyfflat oss vidare till något kontor i Gbg (förhoppningen är att dem har tagit Kortedala Torg). Imorgon måste jag alltså ringa och prata med banktjejen jag pratade med idag, för att se vart hon skickade vår ansökan, så jag kan ringa till rätt kontor och peta på dem. Det var det, och mitt i det här har jag haft kontinuerlig kontakt med mäklaren.

 

en MKT förenklad form av lånelöfte, hrm hrm.


Förutom det, så har jag tittat lite i GU:s kurskatalog... I den har jag hittat en drös med kvällskurser som jag vill läsa, men jag inser ju att det kan bli lite tufft att läsa många på en gång. Så, då får man ta sig en funderare på vilka man ska prioritera, typ. Det är alltså inte kurser som jag har tänkt att läsa lite för skojs skull, utan alltså sådant som jag anser mig kunna använda i mitt arbete. Eller alltså, självklart är det lite för skojs skull, eftersom jag nu inte får läsa Spec.ped-programmet förrns om typ sådär 2½ år (jäääävla byråkrati!). Jag är helt enkelt sugen på att läsa nånting, och då kan det vara vettigt att ta nått som man ändå kan ha användning för. Till exempel Arbetslivets pedagogik. Den är jag sjukt sugen på.

 

här kanske man hamnar i höst

[ bildkälla ]

 


Men det får vänta, jag kan iaf inte söka förrns den 15:e mars när antagningen öppnar. Jag ska nog ta en funderare till. Troligen kommer jag att söka, för jag vill framåt. Jag vill mer.

 

lite pep-talk


Kärlek & Respekt

 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards