zill

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Therese . - 18 april 2013 19:42

Varför blogga, när man sällan får respons?

Man kan ju LÄTT säga att det här är en envägskommunikation... Så vill jag inte ha det - kommentera mera! Kanske att jag är ointressant? Men då får man ju skrika till & kanske slänga ur sig nån önskan, kanske..?


Jag har funderat på vad min mening & mitt syfte är. Rent allmänt alltså. Vart vill jag i livet, allra främst.

Vill jag stanna i förskolan hela mitt yrkesliv? Vad kan jag göra annars, och hur tar jag mig dit isf? Vill jag vidare, egentligen? Till skolan, kanske..?

Jag vet med ganska stor säkerhet att jag inte vill bli chef/rektor iaf. Men det är frustrerande, att som förskollärare så kommer du inte så mycket längre än så. Du kan på din höjd jobba i f-klass, men sen är det stopp. Vill man bli "nåt mer", måste man ta plugg-tjuren vid hornen. Och man ska ha råd och tid för det.

Jag kan ju, med min lärarexamen jobba ända upp till år 3, eller på fritids om jag vill det. Men, alltså... Nej... Eller? Jag vet inte. 

Det är frustrerande, som sagt.


...och jag grubblar vidare.



Kärlek & Respekt

   



Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards