zill

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Therese . - 4 juli 2013 14:43

En futtig dag kvar till semester. I morgon stänger jag, men när jag larmar & låser så gör jag det för sista gången på 4 veckor. Jag bara känner att det får vara bra nu, det här läsåret har dränerat mig på ork och glatt humör. Jag hoppas och tror att hösten blir bra, att saker kommer ha landat och jag kommer tillbaka med nya tag.

 

Dessutom ser jag fram emot hösten; ska börja plugga lite smått, och det ska bli spännande faktiskt.

Tanken är att jag ska läsa en kurs som heter Sociala och emotionella svårigheter - orsaker och pedagogiska konsekvenser, 15 hp, på halvfart inne på GU. Jag tror det är en bra språngbräda till mitt mål att läsa SPP* sen om sådär 1½ år. Det har varit mitt mål hela tiden, och jag vill dit. Det är min idé om karriärmöjlighet, och jag tror mer och mer på den.

Sedan får man väl se om det funkar i livet att börja plugga då, men i den takt som saker sker i det här hemmet lär det inte vara några hinder.

 

Så, så ser det ut, med mina visioner om framtiden. Inte särskilt spännande för någon annan, men för mig känns det som att det är dags att ta ett kliv upp i kompetensen.

 

 

Kärlek & Respekt.

 

//zill

 

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

* SpecialPedagogiska Programmet

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards