zill

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Therese . - 2 januari 2014 12:50

Jag avslutade 2012 på OH, tillsammans med fina vänner. Men jag gick in i 2013 med ångest och inte alls så pigg på det nya året. Så här blev det...


Januari var månaden när jag bytte arbetsplats. Jag hann bara jobba en vecka, så var det dags att åka iväg på min 30årspresent från mamma och pappa. Vi åkte till Lanzarote och hade en skön vecka med lagom sol och avslappning. Under månaden som gick landade jag bland nya ungar och kolleger.


Februari kom och gick, minns inte särskilt mycket av den månaden. Jag kom iaf igång med träningen, och gick iväg ganska kontinuerligt.


I Mars firade Griszly & jag 1 år tillsammans, och det gjorde vi genom att ta in på hotell och äta god middag ute. Jag bestämde mig för att åka till Örebro och lossa tjälen, som så många andra år.


April kom, och jag åkte till Örebro för att lossa tjälen, träffa fina vänner och få lite luftombyte. I ungefär samma veva bestämde jag mig för att ta mig en tur till Gotand och fira min födelsedag där, då alla jag ändå hade velat fira med skulle vara där och leka på AG.


Och så blev det Maj. Jag var på möhippa för Tillan, en fin dag, då vi åt brunch på Posthotellet, mycket proemnad, vi dansade Bollywood-dans och åt god middag i Majorna. Den här månaden blev jag dessutom "moster", då Griszlys syster fick en liten tös; Hedvig. Jag tog några semesterdagar och firade min 31-årsdag på Gotland tillsammans med vänner och bekanta från hela landet. Helt klart okej födelsedag. Jag började gå till en naprapat, och det är ett av de bästa besluten det här året.


Juni... Vi var och firade att Tillan & Hampus blev äkta makar. Midsommar i Aröd, tillsammans med Tjalle, CJ, Griszly, Proton, Peter & Sölve. Midsommarmat, lekar och det hela avslutades med en blåsig båttur som ändå var himla mysig. Jobbmässigt blev det ytterligare förändringar, och det bestämdes at jag skule byta avdelning (igen).


Juli kom, och med det den årliga semstern. Vi åkte till Skagen över da'n bland annat. Och hälsade på uppe hos mamma & pappa i Nifen Town. En sväng ner till Halmstad blev det också. Jag avslutade min semester med att åka till Åmål för att vara Best Maid på Ingela och Philips bröllop. Ett bröllop i dagarna två, skule man kunna säga, och det var fint att träffa dem igen.


I Augusti drog en ny termin igång, och jag började på ny avdelning, med "nya" kolleger och barn. Förändring och omarbetade rutiner. Ryggen pajade helt och jag gick till en sjukgymnast, förutom att gå till naprapat-Jonathan. Jag var upp till Nynäs ensam en helg för att hjälpa till på Emy & Patricios bröllopsfest, vilket också bidrog till att jag återsåg några av mina vänner från tonårstiden i kyrkan. På hemmaplan började vi prata på allvar om samboskap.


September kom & gick, utan några större förändringar. Kan inte minnas att jag gjorde annat än att landa på nya avdelningen, jobba på och försöka träffa kompisar. Jag började visserligen läsa en kvällskurs på GU, om barn ed socioemotionella problem, och jag ser det som en av mina framgångar under 2013. Att vilja mer, att ta tag i det och öka stabiliteten & kompetensen i min yrkesroll.


Oktober... Gick ganska obemärkt förbi. Jag jobbade, pluggade och mådde ganska gott. Sista helgen i månaden flyttade Griszly in hos mig och vips var vi sambos på pappret (fast han egentligen rent praktiskt hade bott hos mig sedan i mars ungefär).


November. Griszly fyllde 30, och det firade vi genom att gå och äta på La Sombrita. Jag gjorde förändringar i kosten, och kämpade för att bibehålla min träningsrutin.


December... I början av månaden längtade jag efter julledigt. Ansökte om ledighet och fick den; ledigt mellan 20 december och 7 januari - katjing! Startade ledigheten med att åka till Kiel och julmarknaden där, firade julafton i stilla mak i soffan med mjukisbralla och Karl-Bertil Jonsson. Åkte ner en kortis till Halmstad för att fira lite jul med Giszlys föräldrar & hans syster med familj. Den 28:e kom Emilie ner med två av sönerna, och vi hade fina dagar på Liseberg och Sjöfartsmuséet.

Vips var det nyår, och det firade vi in med en middag hemma tillsammans med Tjalle & CJ, för att sedan ta oss hem till Sölve borta vid Bellevue. Lugnt firande med sällskapsspel, och diskussioner kring det allra mesta.


För första gången sedan 2008 gick jag skrattande in i ett nytt år. Ingen panikångest, och ingen annan skit. Jag ser med tillförsikt på 2014, och jag tror mig veta att det här är året som kommer med stora förändringar.

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards