zill

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Therese . - 13 januari 2014 17:49

Folk har pratat om nyårslöften det är dags att starta om, skaffa nya rutiner, börja med ditt eller datt.


Jag har tänkt så här; Jag lovar inget, som jag inte vet att jag kan hålla.

Men jag har ändå funderat, på hur jag skulle kunna öka min trivsel, och må bättre.

Därför har jag satt upp fokusområden 2014.

Inga (tomma) löften, utan jag har försökt hitta områden i livet som jag skulle kunna tänka efter kring, och jobba på/med.


>> inte svepas med i (nedsättande) prat om andra. Jag vill undvika att spinna vidare, och försöka att inte ens uppmuntra ett sådant samtal, med "mhm", eller "jaha". Utan helt enkelt avstyra, och undvika. 

Nu låter det som att jag är en skitsnackare av rang (vilket jag inte är), men min poäng är att det är så himla lätt att dessa "jaså", "jaha", och "mhm" blir som att man håller med. 


>> bli bättre på att ge komplimanger. Gärna komplimanger som boostar personlighet och inte kläder eller utseende. Att försöka komma undan alla slentrianmässiga "åh, vilken fin!", och köra mer på "åh, vad smart tänkt av dig när du...!" Jag kommer inte bita av mig tungan om en "fin"-komplimang skulle trilla ur käften på mig, men ja. Försöka poängtera annat än just utseende, är ett fokusområde.


>> inte stressa upp mig över saker som jag ändå inte kan påverka. Saker sker när de sker, och stressar/nojjar man inte över dem brukar det flyta på av sig självt. I detta område finns också kategorin "inte irritera mig på saker i onödan". Detta för att jag ska bli lugnare och mer harmonisk. 


Dessa tre områden, tror jag får ligga i fokus i år. Känns som helt okej, och möjligt att genomföra, vad tror ni?


(sedan finns ju det vanliga; träningen, bli bättre på att höra av mig till vänner & bekanta, och liknande... men jag tror att om jag hittar balans i de tre ovanstående områdena så kommer saker flyta på bättre i andra delar av livet också!)

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards