zill

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Therese . - 21 maj 2014 15:51

Ja, alltså. Det har ju varit ganska tyst här. För att inte säga väldigt mycket tyst här. 

Kommer inte ens ihåg när jag postade något här senast.

Tänker inte förklara varför eller komma med undanflykter. Bloggen har helt enkelt blivit bortprioriterad i det här som kallas Livet.


Men nu är jag (kanske) tillbaka, för jag håller på att bygga upp ett blogg-sug. Det finns så mycket saker jag funderar kring, och känner att jag kanske måste skaka av mig. Just idag... Ptjaaa.


Jag har sett en kedjegrej på FB om att man ska posta 3 positiva saker i 7 dagar. Kanske kan börja där?


Alltså, dagens 3 positiva, DAG 1.


  • På väg hem idag mötte jag Mathilda som var på promenad med Bella. Det resulterade i en timmas promenad tillsammans & catch-up. Vi har (troligen) inte setts sen Bella var sisådär 1 månad gammal. I augusti fyller hon ett år. Shit maj gadd vad tiden kutar. Alltså; väldigt fint med både motion & schysst sällis!
  • Om nån timme ska jag röra mig till Gamlestan för att lämna av 3 (stora) påsar med utrensade kläder till en insamling för människor i det katastrofdrabbade Bosnien & Serbien. Känns bra i själen och hellre lämna kläderna där än på Myrorna. (inte för att jag har nåt emot Myrorna alltså, jag brukar skänka dit, men just den här klädhögen gör bättre nytta nere på Balkan!)
  • Om ca 1 vecka är det WestPride. Jag ska gå i tåget den 1a juni, bakom Göta Studentkårs fana. Känns också bra i själen. Jag har inte gått i paraden sen nån gång i mitten på 00-talet, och då gick jag i Sthlm. Nu är det premiär för Gbg-paraden. Ser fram emot detta.

Så. Vi säger så, har hört att man inte ska ta ut sig alldeles när man kommer tillbaka otränad, höh!


Kärlek & Respekt.

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards