zill

Alla inlägg den 6 september 2014

Av Therese . - 6 september 2014 16:05

De senaste dagarna har jag sett lite tendenser till kedjestatusar i mitt flöde på FB. Det är ganska många, flest kvinnor, som har börjat lägga upp helt idiotiska, irrationella och somewhat oförståeliga statusar.

När jag såg den första tänkte jag facerape, men när det sedan började dyka upp flera likadan, och andra på typ samma tema så började jag se ett mönster.


Alla dessa tramsiga, "vågade" och "roliga" statusarna delas just nu av folk, för att öka medvetenheten kring cancer och på något sätt få andra att skänka en slant.

Jag undrar hur en status ska kunna hjälpa en familj där cancern har slagit ner som en bomb..? Och hur roligt är cancer egentligen?


Statusarna är skrivna rakt upp och ner, och en får inte veta innebörden förrän man har like:at eller kommenterat...

Då ska nämligen den vars status man kommenterat eller like:at skicka detta meddelande till dig:


"Du skulle inte ha kommenterat eller gillat mitt inlägg!

Nu måste du välja något av följande och klistra in den på din vägg.

Detta är 2014 års spel för att väcka medvetenhet om bröstcancer och prostatacancer.

Var inte en glädjedödare, välj något av följande och ändra din status:

1) Satan vad mina pungkulor är svettig
2) Visade brösten för att slippa en fortkörningbot

3) Har någon en tampong, mina är slut? 
4) hur tar jag bort fotsvamp? 
5) Varför är ingen här när jag är kåt? 
6) Inget toalettpapper, strumpor adjö. 
7) Jag har blivit erbjuden en position som en kondomtestare, men jag tvekar. Jag tror jag är kär, vad ska jag göra? 
9) Jag har beslutat att stoppa användningen av underkläder 
10) Det är bekräftat, jag kommer att bli en mamma / pappa! 
11) vann 5089,32 kr på lotto 
12) Jag älskar min stora fasta bröst. 
13) Jag svänger mina pungkulor fram och tillbaka. 
14) Det var inte en fis, nya byxor, tack.

Lägg en av dessa utan förklaring. Jag beklagar djupt - Jag blev också lurad !!!! Ser fram emot att se din status."


Alltså... Allvarligt?! GÖR nåt på riktigt istället för detta tönteri.

Jag för min del har skänkt pengar till BarnCancerfonden, Cancerfonden, Hjärt/Lungfonden, samt till IOGT - NTO. Jag pratar inte om att skänka sin tionde, eller en mastodontsumma; men många bäckar små, vet ni.


 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Ovido - Quiz & Flashcards