zill

Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Therese . - 17 februari 2015 19:21

- Så hur lång tid har du kvar?

- Jag slutar halv sex...

- Nej, alltså. När ska du ha?

- Va? Nej. Jag är bara tjock.

- Ehh. Oj, förlåt, jag trodde.... Jag ber om ursäkt.

- Det är lugnt.... *fortsätter greja med teckningen jag målar med ett barn*


Och inom mig skriker jag tusen fula ord, jag känner hur varm jag blir i ansiktet och hur jävla less jag är på att folk tar sig friheten att kommentera min kropp. Och nu, några timmar efteråt är jag mest arg & ledsen.


JAG. SER. FUKKING. UT. SÅHÄR

Jag ÄR tjock.

(jag har liksom bara haft "oturen" att allt har hamnat mitt på)

 

Jag väljer oftast inte tunikor med skärning under bysten för att det ger mig "gravidmage". Men idag gjorde jag det, och det slog fanimej inte fel.

Fast hur är folk funtade?! Ovanstående dialog utspelade sig på jobbet i eftermiddags. Det var en VIKARIE (!), alltså en person jag aldrig träffat innan som frågade mig. 

Hen vet inte vad jag har för historik, om jag kanske har försökt länge att bli gravid men inte lyckats, eller om jag rent av kanske inte ens kan bli gravid.

   

Hur fan i helvete tänker folk? Tänker de ens nåt alls? 


//Ledsen och förbannad. Men mest ledsen.


 

Det här är jag!

Therese eller zill. Jag är samma person i olika kontexter.

Skriver om olika saker, men fastnar mest i vardag, pyssel och min nyfunna vän; feminismen.

Välkommen

Instagram - @thesod0519

Instagram

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Nyaste nytt!

Inte så nytt...

Kategorier

Länkar

Så här många har hittat hit


Skapa flashcards